Vi har sequritas direct som vi har sagt upp, dom ska komma och avsluta det imorgon.

Min fråga är om man kan sätta in ett eget simkort i larmenheten eller är det deras som gäller?

Som jag förstod det så äger vi larmenheten!

Mvh Tobias

Antar att du vill att larmet skall ringa dig istället för Securitas. Jag vet att Telia har speciella abonnemang för larm (billiga att äga, dyra att ringa med) som borde funka. Kolla med dem.

Jag installerade Securitas Direct förra veckan. Enligt dagens avtal äger man hela larmsystemet exklusive centralenheten och GSM-uppringaren, vilka man hyr. Dock sa säljaren att normalt sett låter de allting sitta kvar förutom SIM-kortet och larmdekalerna.

Jag försökte pressa säljaren på om det gick att koppla om systemet till egen mobiltelefon eller liknande vid uppsägning, men han svävade på svaret (eller så visste han inte helt enkelt...). Borde gå kan man tycka.

NerCon verkar ha mer kunskap om var man hittar nya delar. Se
http://www.byggahus.se/forum/teknik/124562-securitas-larm.html

Mvh

Tack för all svar!

Dom kommer snart och då får man se vad som sitter kvar när dom är klara.

Vad det kostar och ringa om nu Telia har ett sådant abb spelar igentligen ingen roll för det skall väl inte behövas ringa så ofta får man väl hoppas.

Ska kolla med Telia...

/Tobias

På den tiden jag jobbade med securitas direct larm (5år sen)så var det så att centralkortet äger securitas, kunden "hyr" kortet . Men om det blev fel på centralkortet pga åska så fick kunden betala ett nytt kort. Jäkligt skumt, eftersom kunden bara hyr kortet.

Schäfer skrev:
På den tiden jag jobbade med securitas direct larm (5år sen)så var det så att centralkortet äger securitas, kunden "hyr" kortet . Men om det blev fel på centralkortet pga åska så fick kunden betala ett nytt kort. Jäkligt skumt, eftersom kunden bara hyr kortet.
Jo, men hyr du en bil och kör i diket, lär du få ersatta skadorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.