Hej
Jag håller på ritar lite och tänkte fråga om dessa vyer man ska rita för sektionsritning A tex i detta fall, där jag skrivit A idag, är precis bakom köket, är det dumt att placera det där och är det bättre att ha sektionen för ritningen vid deta röda krysset jag gjort i mitten och sen göra en sektionsritning från den vyn så man inte hamnar bakom ett kök eller spelar det ingen roll? jag är väldigt novis som ni märker och inte utbildad inom detta.
Jag håller på ritar lite och tänkte fråga om dessa vyer man ska rita för sektionsritning A tex i detta fall, där jag skrivit A idag, är precis bakom köket, är det dumt att placera det där och är det bättre att ha sektionen för ritningen vid deta röda krysset jag gjort i mitten och sen göra en sektionsritning från den vyn så man inte hamnar bakom ett kök eller spelar det ingen roll? jag är väldigt novis som ni märker och inte utbildad inom detta.
Går att göra flera snitt att bifoga.Penten skrev:
Hej
Mera problematiskt är nog nishen mellan wc och kök. Du lär inte få godkänt där pga tillgänglighetsregler.
Skulle säga att hela korridoren faller på den punkten men kanske var det du menade?T ToreJ01 skrev:
Oavsett, om det är fritidshus är det väl andra krav på tillgänglighet och inte specifikt det han frågade efter 😀
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Jag skulle börjat med att rita skalenligt,
Klicka här för att svara