Hej
Jag håller på ritar lite och tänkte fråga om dessa vyer man ska rita för sektionsritning A tex i detta fall, där jag skrivit A idag, är precis bakom köket, är det dumt att placera det där och är det bättre att ha sektionen för ritningen vid deta röda krysset jag gjort i mitten och sen göra en sektionsritning från den vyn så man inte hamnar bakom ett kök eller spelar det ingen roll? jag är väldigt novis som ni märker och inte utbildad inom detta.

• exempel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror helt på vad du vill visa med sektionen. Är det en simpel A ritning med lite taklutning och liknande så ja då är nog krysset ett bättre ställe.

V Viktor S. skrev:
Det beror helt på vad du vill visa med sektionen. Är det en simpel A ritning med lite taklutning och liknande så ja då är nog krysset ett bättre ställe.
Precis en A ritning för att söka bygglov

Då skulle jag sätta sektionen vid krysset, ser lite bättre ut även om det inte har överdriven betydelse.

Kom ihåg vändcirklar för tillgänglighet och liknande om det är ett bostadshus. 🙂

Penten Penten skrev:
Hej
Jag håller på ritar lite och tänkte fråga om dessa vyer man ska rita för sektionsritning A tex i detta fall, där jag skrivit A idag, är precis bakom köket, är det dumt att placera det där och är det bättre att ha sektionen för ritningen vid deta röda krysset jag gjort i mitten och sen göra en sektionsritning från den vyn så man inte hamnar bakom ett kök eller spelar det ingen roll? jag är väldigt novis som ni märker och inte utbildad inom detta.
Går att göra flera snitt att bifoga.
Mera problematiskt är nog nishen mellan wc och kök. Du lär inte få godkänt där pga tillgänglighetsregler.

T ToreJ01 skrev:
Går att göra flera snitt att bifoga.
Mera problematiskt är nog nishen mellan wc och kök. Du lär inte få godkänt där pga tillgänglighetsregler.
Skulle säga att hela korridoren faller på den punkten men kanske var det du menade?

Oavsett, om det är fritidshus är det väl andra krav på tillgänglighet och inte specifikt det han frågade efter 😀

jag kommer ansöka om fritidshus = lättare regler

Jag skulle börjat med att rita skalenligt,

Och med samma tjocklek på samtliga ytterväggar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.