Jag upptäckte att det droppade vatten under diskbänken i köket. Jag hittade rosthål, så jag kontaktade min hyresvärd. Vaktmästaren var här idag och spacklade igen rosthålen.

Min fråga är om det är vanligt och rimligt att laga sånt här med spackel? Det ska ju absolut inte ner i avloppet, men när det torkat, kommer det hålla för vattenspolning varje dag?

• Rostfritt diskho med ett hål runt avloppet där silen ska sitta, tydliga tecken på slitage och användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad avloppsstam under handfat med sprickor och skadat material runt avloppsröret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytan på diskbänken (och hoarna) är livsmedelsgodkända
Men det lär inte spacklet vara, men som tillfällig lagning fungerar det.

Det finns egentligen bara två alternativ:
antingen svetsa (tig?) eller utbyte.

• Gilla
Jiego och 1 till
  • Laddar…
Verkar va en riktigt snål hyresvärd.

• Gilla
multix och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ytan på diskbänken (och hoarna) är livsmedelsgodkända
Men det lär inte spacklet vara, men som tillfällig lagning fungerar det.
Jag tror inte att det är en tillfällig lagning. Det finns fler liknande exempel i lägenheten. Vi får se vad som händer när det rinner vatten på det där.

Tänker att det är hyresvärdens lägenhet och då får man laga som man vill. Eftersom det är en ho så blir eventuellt läckage på sin höjd droppar. Livsmedels godkänt? Vem lägger mat direkt i hon i den omfattningen att lite spackel på utsidan smitar

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
C
Man får ju hoppas att hyresnivån ligger i nivå med standarden på underhållet.
Men tyvärr är det väl att hoppas för mycket... :confused:

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Man får ju hoppas att hyresnivån ligger i nivå med standarden på underhållet.
Men tyvärr är det väl att hoppas för mycket... :confused:
Hyresnivån är högre än för motsvarande storlek på lägenheter i området, trots lägre standard. Hatthyllan lossnade från väggen i ena änden första gången jag hängde upp en jacka. Jag sa upp den redan efter två veckor. Sen också den lilla detaljen att hyresvärden hade lämnat matfett på golven, så hela lägenheten är täckt i fett och obebolig. Inte ens en städfirma som var här lyckades få bort det. Det värsta jag varit med om.

• Arg
cpalm och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Tänker att det är hyresvärdens lägenhet och då får man laga som man vill. Eftersom det är en ho så blir eventuellt läckage på sin höjd droppar. Livsmedels godkänt? Vem lägger mat direkt i hon i den omfattningen att lite spackel på utsidan smitar
Om du tiitar på bilden är den också spacklad på insidan kan väl vara 50*50 mm runt hålet.
Den hyresvärden ger jag inte mycket för gällande underhåll.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
T topmount skrev:
Vem lägger mat direkt i hon i den omfattningen att lite spackel på utsidan smitar
Det är inte på utsidan av hon utan det är i hon.

Så fort jag skalar större mängd potatis (som ska skivas/tätnas) så lägger jag den skalade potatisen i vattenbad i hon. (Ja, jag rengör hon innan.)

P
Demmpa Demmpa skrev:
Det är inte på utsidan av hon utan det är i hon.

Så fort jag skalar större mängd potatis (som ska skivas/tätnas) så lägger jag den skalade potatisen i vattenbad i hon. (Ja, jag rengör hon innan.)
rengör?
den skall väl ändå tillagas?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.