Satte ut plintar och la marksten förra året inför denna sommarens bygge av cykelförråd. Använde plintar med justerbar stolpsko (verkade smidigt) men kanske var feltänkt. För jag verkar inte kunna skruva ner stolpskon ända ner i plinten. Eller ska jag kapa av gängstången?
Kanske skulle grävt ner de djupare?
Kanske skulle grävt ner de djupare?
Redigerat:
Fyrkantsbrickan ska vara underst.
Översta muttern nyper du fast justerbara vinklarna med. Nedersta muttern ovanför bricka justerar du med och låser mot plintens gänga. Du bör ha några cm mellan stolpens ände och marken, annars kommer vatten studsa upp från plinten och sugas upp av ändträt när det regnar
Översta muttern nyper du fast justerbara vinklarna med. Nedersta muttern ovanför bricka justerar du med och låser mot plintens gänga. Du bör ha några cm mellan stolpens ände och marken, annars kommer vatten studsa upp från plinten och sugas upp av ändträt när det regnar
Kanon. Ska jag ha en bit takpapp under stolpen även med såna här stolpskor?K kniv skrev:Fyrkantsbrickan ska vara underst.
Översta muttern nyper du fast justerbara vinklarna med. Nedersta muttern ovanför bricka justerar du med och låser mot plintens gänga. Du bör ha några cm mellan stolpens ände och marken, annars kommer vatten studsa upp från plinten och sugas upp av ändträt när det regnar
Klicka här för att svara

