Hej talade med en rörmokare här om dagen som då sa att rörmokeriet går mer och mer åt hållet som med el att man använder slang istället för rör när man bygger nytt/drar nytt. Vad menade han med det, dvs vad är det då för slang man använder och var/hur använder man den?

Då jag går i byggplaner så är ju detta intressant för mig då det kanske underlättar så jag kan göra mycket själv. Någon som har bättre koll på detta än vad jag har och som kan lysa upp min vardag?

Sök här på byggahus eller googla på, rör i rör (RIR) så lär du hitta vad du undrar över.

tappvatten: egen slang till varje tappställe.
Värme: grov slang till fördelare och sedan slang i golvvärme. Eller slang till radiatorer.

LK och Uponor har bra dokumentation/broschyrer. Smidigt att läsa igenom så får man god överblick över systemen.

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
B bomm skrev:
Sök här på byggahus eller googla på, rör i rör (RIR) så lär du hitta vad du undrar över.

tappvatten: egen slang till varje tappställe.
Värme: grov slang till fördelare och sedan slang i golvvärme. Eller slang till radiatorer.

LK och Uponor har bra dokumentation/broschyrer. Smidigt att läsa igenom så får man god överblick över systemen.
Tackar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.