Vet inte om detta är rätt forum, men ja frågar ändå.

Jag vill ha tag på en grej till telefon som funkar på detta vis, 1st inkommande som fördelas ut till ca 6-10st linjer i huset, denna apparat ska ha såkallad elektronisk sekretess så att lyfter man en lur(spelar ingen roll vilken) så är det den som styr, då funkar inga andra o lägger man på luren så släpper den linjen fri till alla andra uttag igen.... vart kan man få tag på sån

Sen en Larmfråga.
Vad ska man satsa på för larm, hade en kille hemma hos mig från Aroundio, med trådlösa larm, är det nåt att satsa på?
Själv har ja dragit kabel så att jag ska ha det väldigt seriöst hade ja tänkt.
Har en kompis som har ett säkerhetsföretag(så det är rätt kurs på Grejor o inst.) :)

Men Aroundio killen tyckte inte det. Men självklart tycker ju all att deras egna grejer e bäst

Eller hur ska man göra , satsa på mitt larm o koppla sig mot ett väktarbolag själv, vad kan det tänkas kosta???

Larmet, koppla det till dig själv.... billigare och det går snabbare vid eventuellt larm..

Tele grejen ska jag leta efter häng kvar....

Ja hänger kvar, har hittat själv en hos Merten.se, men den tar bara 4st ut

jag tror lexel har en sådan för telefon (lexcom home)
kolla in deras sida

Jag skulle leta efter en beg. televäxel

och en söt telefonist :-)

/Kent

Sedan finns det ju moderna, avancerade trådlösa telefoner som klarar upp till sex handenheter. Förutom fördelen med avsaknad av sladd, så går det ju dessutom att ringa internt.

Tidigare fanns möjlighet till ISDN, med smarta lösningar för lite mer avancerad telefoni, men jag läste precis att det håller på att avvecklas.

Det fanns en byggbeskrivning för en lösning på telegrejen i Elektronikvärlden för ett antal år sen. (Den tidningen heter nu "ljud och bild", på stenåldern hette den "radio och television"). Jag skulle gissa att det var i första halvan av 90talet eller kanske slutet av 80talet. Biblioteket borde ha tidningarna i nåt arkiv man kan plocka fram dem ur.

Det kostade typ en tia eller två i delar att bygga en sån mojäng, per ansluten telefon alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.