Hej jag har en fråga.
Jag har köpt en lägenhet i Thailand jag undrar om det går att skydda sig mot lukt i vattenlås mm medan man är i Sverige?
Finns det något att göra när lägenheten är stängd i månader eller kanske mer någon gång? Detta är ett problem hoppas någon har en lösning.

tommib
Häll lite matolja i vattenlåset. Det lägger sig som ett lock över vattnet och minskar avdunstningen kraftigt. Det finns färdiga produkter också, de är dyrare....

Häll i matolja i vattenlåset så dunstar inte vattnet och du bibehåller vattenlåsets funktion

Tack för snabba svar.
Matolja i duschen, tvättställ, men hur gör man i toan? Hur mycket ska jag hälla i de olika vattenlåsen? Vad finns det att köpa för detta om man inte ska använda matolja?

Hej krilleman 2015.
Men problemet är att hitta något sådant medel i Thailand. :confused:
Hoppas det finns något liknande här med.

Krilleman
Men Thailand kanske är mer accepterande för fett i avloppet med allt som friteras där?!

Nja tveksamt oljan häller de nog inte i avloppet. Får försöka hitta något annat. :(

tommib
Eftersom mängden som behövs är minimal, max en matsked, så kan man nog tro att det läcker ut mer olja i avloppen när vi sköljer ur tomma smörförpackningar och liknande för att lämna till återvinningen. Så jag skulle använt matolja.

harry73
Matfett/stekfett är ett större problem än matolja

Krilleman
harry73 skrev:
Matfett/stekfett är ett större problem än matolja
Nja, när man river i köksavlopp där det bott/bor asiater brukar det vara som värst med "gegga" i köksavloppet!

harry73
Lite soda i avloppet ibland gör susen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.