BirgitS
rock_fc rock_fc skrev:
Tur att jag valde en seriös leverantör.
Kan du inte sprida vidare vilken firma som sköter reklamationer på ett bra sätt?

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag vet inte om jag tycker miljöpåverkan är så tungt vägande argument i detta fall ;)

• Gilla
Fågelvägen och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag vet inte om jag tycker miljöpåverkan är så tungt vägande argument i detta fall ;)
Alla gör vi olika. Detta är min femte totalrenovering av boende (alla olika☺️). Tidigare har miljön inte fått påverka nämnvärt, men I detta fall har jag valt att hålla miljöfanan högre utan att kompromissa. Det har varit både kul och utmanande.

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
rock_fc rock_fc skrev:
Alla gör vi olika. Detta är min femte totalrenovering av boende (alla olika☺️). Tidigare har miljön inte fått påverka nämnvärt, men I detta fall har jag valt att hålla miljöfanan högre utan att kompromissa. Det har varit både kul och utmanande.
Hur har du planerat och tänkt ang miljön? Lite ovanligt gällande privata renoveringar men intressant att höra.

• Gilla
Fågelvägen
  • Laddar…
Krilleman
Ännu intressantare i diskussionen miljö är ju att Svea Rike står för 0,018% av det globala utsläppen.

Vad gör då ett badrum för skillnad när Kina bygger ny storskalig kolkraftverk? Någon rapport nämnde ett nytt kolkraftverk i veckan, men det lät för bra för att vara sant.

https://www.tn.se/ekonomi/larmet-kina-bygger-ett-nytt-kolkraftverk-i-veckan-sa-kan-sverige-paverka/

Närmare oss kan man dra parallellen att Tyskland åter öppnat upp sin storskaliga kolkraftverk för att mota bristen på billig importerad gas från Ryssland (som antagligen aldrig kommer åter). Och denna energin är Sverige storskalig importör av när solen inte lyser och vinden inte blåser!

Spännande!

Åsa Lund
Krilleman Krilleman skrev:
Ännu intressantare i diskussionen miljö är ju att Svea Rike står för 0,018% av det globala utsläppen.

Vad gör då ett badrum för skillnad när Kina bygger ny storskalig kolkraftverk? Någon rapport nämnde ett nytt kolkraftverk i veckan, men det lät för bra för att vara sant.

[länk]

Närmare oss kan man dra parallellen att Tyskland åter öppnat upp sin storskaliga kolkraftverk för att mota bristen på billig importerad gas från Ryssland (som antagligen aldrig kommer åter). Och denna energin är Sverige storskalig importör av när solen inte lyser och vinden inte blåser!

Spännande!
Ditt inlägg hör inte riktigt hemma i den här tråden. Och inte mitt svar heller. Men jag tror att du hade uppskattat filmerna som Henrik Jönsson lägger på Youtube varje vecka. Rekommenderas!

• Gilla
rock_fc
  • Laddar…
Krilleman
Nja, Henrik J har aldrig varit någon favorit hos mig...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.