Alla gör vi olika. Detta är min femte totalrenovering av boende (alla olika☺️). Tidigare har miljön inte fått påverka nämnvärt, men I detta fall har jag valt att hålla miljöfanan högre utan att kompromissa. Det har varit både kul och utmanande.Åsa Lund skrev:
Hur har du planerat och tänkt ang miljön? Lite ovanligt gällande privata renoveringar men intressant att höra.rock_fc skrev:
Ännu intressantare i diskussionen miljö är ju att Svea Rike står för 0,018% av det globala utsläppen.
Vad gör då ett badrum för skillnad när Kina bygger ny storskalig kolkraftverk? Någon rapport nämnde ett nytt kolkraftverk i veckan, men det lät för bra för att vara sant.
https://www.tn.se/ekonomi/larmet-kina-bygger-ett-nytt-kolkraftverk-i-veckan-sa-kan-sverige-paverka/
Närmare oss kan man dra parallellen att Tyskland åter öppnat upp sin storskaliga kolkraftverk för att mota bristen på billig importerad gas från Ryssland (som antagligen aldrig kommer åter). Och denna energin är Sverige storskalig importör av när solen inte lyser och vinden inte blåser!
Spännande!
Vad gör då ett badrum för skillnad när Kina bygger ny storskalig kolkraftverk? Någon rapport nämnde ett nytt kolkraftverk i veckan, men det lät för bra för att vara sant.
https://www.tn.se/ekonomi/larmet-kina-bygger-ett-nytt-kolkraftverk-i-veckan-sa-kan-sverige-paverka/
Närmare oss kan man dra parallellen att Tyskland åter öppnat upp sin storskaliga kolkraftverk för att mota bristen på billig importerad gas från Ryssland (som antagligen aldrig kommer åter). Och denna energin är Sverige storskalig importör av när solen inte lyser och vinden inte blåser!
Spännande!
Ditt inlägg hör inte riktigt hemma i den här tråden. Och inte mitt svar heller. Men jag tror att du hade uppskattat filmerna som Henrik Jönsson lägger på Youtube varje vecka. Rekommenderas!Krilleman skrev:
Ännu intressantare i diskussionen miljö är ju att Svea Rike står för 0,018% av det globala utsläppen.
[länk]
Spännande!
Klicka här för att svara