1 466 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Fråga om fotoalbum på nätet
Är det någon som har tips på ett fotoalbum på nätet som man gratis kan lägga upp sina husbilder? Jag vill alltså på ett enkelt sätt kunna ladda upp bilder och automatiskt få thumbnails (minibiler) som man kan klicka på för att se hela bilden, och kunna klicka på en pil eller liknande för att komma till nästa bild.
Det spelar ingen roll om bilderna ska laddas upp på fotoalbumets server eller visas från min egen server.
Jag har hittat ett sådant album på pixbox.se. Men nackdelen är att jag inte verkar kunna skriva någon text om varje bild så de som tittar vet vad bilden handlar om?
Tips, förslag?
Det spelar ingen roll om bilderna ska laddas upp på fotoalbumets server eller visas från min egen server.
Jag har hittat ett sådant album på pixbox.se. Men nackdelen är att jag inte verkar kunna skriva någon text om varje bild så de som tittar vet vad bilden handlar om?
Tips, förslag?
Det enklaste som har det du önskar är Picasa Web Albums. 250 MB gratis utrymme. Går att uppgradera utrymme mot en årskostnad.
www.picasaweb.google.com
Annars rekommenderar jag det mer avancerade Flickr med 100 MB uppladdningsgräns i månaden.
www.flickr.com
Picasa Web passar dig nog bäst, det är jätteenkelt att använda och finns på svenska.
www.picasaweb.google.com
Annars rekommenderar jag det mer avancerade Flickr med 100 MB uppladdningsgräns i månaden.
www.flickr.com
Picasa Web passar dig nog bäst, det är jätteenkelt att använda och finns på svenska.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Eftersom det verkar som om du har egen server med därtill hörande utrymme så kan jag rekommendera Jalbum. Det använder vi i vårt fotoalbum, det finns många utseenden att välja på och det är väldigt anpassningsbart.
Kolla hur vi valt att lägga upp bilerna i vårt album, länk till sidan finner du nedan.
Kolla hur vi valt att lägga upp bilerna i vårt album, länk till sidan finner du nedan.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Jajjamenan. J-album kan även redovisa bildinformation som slutartid osv.
Jag har egen webb-plats och använder Coppermine Photo Gallery.
Smidigt värre. Då kan man lägga till info, folk kan kommentera mm.
Se min galleri-hemsida. http://fresus.se/cpg144/
Smidigt värre. Då kan man lägga till info, folk kan kommentera mm.
Se min galleri-hemsida. http://fresus.se/cpg144/
Klicka här för att svara