Hej!

Har kittat mina fönster med Beckers vanliga fönsterkitt. Det står att kittet kan övermålas efter ca 5 dygn.

Nu har det gått 10 dygn och det har ju varit varmt och torrt, men kittet är fortfarande mjukt. Lite stelnat men inte alls hårt.

Jag antar att jag kan täckmåla ändå, eller är det något fel på kittet tror ni? Bäst före-datum är först om ett år.

Mvh/Mattias
 
Staffans2000
Måla med en gång så håller sig kittet mjukt och fint längre.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Måla med en gång så håller sig kittet mjukt och fint längre.
Tack Staffan! Jag trodde det behövde bli helt hårt. Så det är därför jag väntat. Men okej, då målar jag direkt. Tack.

Mvh/Mattias
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.