Det här är väl korkat- men jag kör på och generar mig gärna:Den här blandaren (som jag är mycket nöjd med i vårt andra badrum, men där finns bara ett uttag på den modellen) ; om jag vill köra duschslang uppåt - hur gör man normalt med det uttag som sitter nedåt under vridpipen ? Stänger man av den öppningen med ett gängat täcklock eller vad är tanken ?
Tacksam för svar !!!
Redigerat:
Ta en titt här:
https://www.fmmattsson.com/sv/
Det finns ett antal modeller som har olika utgångar om man vill ha det snyggast möjligt. Så har du inte köpt redan så sikta på rätt modell.
Annars brukar det finnas plugg plus täcklock som du säger. Du hittar det säkert på hemsidan samt instruktioner, manualer osv. Sist jag höll på hade de väldigt bra information.
https://www.fmmattsson.com/sv/
Det finns ett antal modeller som har olika utgångar om man vill ha det snyggast möjligt. Så har du inte köpt redan så sikta på rätt modell.
Annars brukar det finnas plugg plus täcklock som du säger. Du hittar det säkert på hemsidan samt instruktioner, manualer osv. Sist jag höll på hade de väldigt bra information.
Tack Tomtom !
Jag får kolla deras katalog igen. Jag var just förvånad över att den modellen, Siljan, till synes inte tycktes finnas i varianten "Vridpipsomkastare nedtill och endast EN utgång för duschslang uppåt".
Jag gillar stilen och funktionen på just den blandartypen - och då har man ju som den fetischist man är fluktat och klämt på massa olika modeller ( av BADRUMSKRANAR......
) som jag sett i omklädningsrum, hotell osv.
Jag får kolla deras katalog igen. Jag var just förvånad över att den modellen, Siljan, till synes inte tycktes finnas i varianten "Vridpipsomkastare nedtill och endast EN utgång för duschslang uppåt".
Jag gillar stilen och funktionen på just den blandartypen - och då har man ju som den fetischist man är fluktat och klämt på massa olika modeller ( av BADRUMSKRANAR......
Håller med, den modellen är bra! Har den i hela huset numera... HADE man kunnat få den som monterad inbyggd i badkaret också hade vi haft den där med. Tyvärr fick det bli en gustavsberg som inte är särskilt bra längre (efter 4 år).
Lycka till!
Lycka till!
Klicka här för att svara