Det är nog troligare att dom sitter högt på grund av mycket snö eller snödrev då utedelen inte får bli begravd i snö.
Här i mina krokar räcker det med 40-50 cm och det är sällan ens några snömängder att tala om Längre
Helt sant, det handlar om nivåer av snö också och kan ju bli någon meter i nordligare klimat,
Även här i Kronoberg har vi haft någon vinter för typ ett decennium sedan där vi fick en rejäl uppladdning av isberg under utedelen, hade en pulka under för att frakta bort isen efter hand. Inte inträffat därefter så man får nog se det som sällsynt på dessa breddgrader,