4 388 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Fråga om bärplan till släpvagn
Har aldrig hört det kallas för bärplan tidigare. Sök på slitskyddsplywood, släpvagnsbotten, eller något i den stilen. Inga problem alls att hitta rätt dimension för din vagn, går även att prata med närmsta bygghandel så köper de hem åt dig.
Vanliga brädor, tänker du typ ytterpanel då? Det känns som en väldigt temporär lösning.
Vanliga brädor, tänker du typ ytterpanel då? Det känns som en väldigt temporär lösning.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Mina bygghandlare vart snordyra på slitplyfa i större dimension än standard
Åkte och pratade med en som säljer och hyr ut släp så tog han hem en skiva extra i mitt mått till sin beställning ganska mkt billigare
Åkte och pratade med en som säljer och hyr ut släp så tog han hem en skiva extra i mitt mått till sin beställning ganska mkt billigare
M Mickebandsåg skrev:
Tack! Ja, billigt är det inte. Bra tips!M Mickebandsåg skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 165 inlägg
Har du räknat på skillnaden i vikt mellan plyfa och bräder? Spontant skulle jag säga att du gör vagnen tyngre med bräder.H Hanfri skrev:
18 mm slitplywood väger 12 kg/m2, 25 mm furu väger ca 13 kg/m2.Henningelvis skrev:
Så att köra med 25 mm brädor istället för 18 mm plywood gör en normalstor släpvagn ca 3-4 kg tyngre... Det är väl minst lika stor skillnad mellan slitna sommardäck och nya dubbdäck.
Renoverare
· Uppsala
· 2 165 inlägg
Där ser man. Spontant hade jag trott att det var större skillnad.useless skrev:
Klicka här för att svara