465 läst · 3 svar
465 läst
3 svar
Fråga kring renovering av badrum
Hejsan,
Jag ska total renovera ett litet badrum om 4kvm.
Behöver man verkligen en projekt ledare till ett sådant litet jobb?
Om man hittar en person som jobbar själv, hur kan jag verifiera att han är duktig och innehar alla
relevanta certifikat man bör ha för våtrum?
Har lagt ut en förfrågan på Dorunner.
Kanske har du några tips till mig?
Tack på förhand.
Jag ska total renovera ett litet badrum om 4kvm.
Behöver man verkligen en projekt ledare till ett sådant litet jobb?
Om man hittar en person som jobbar själv, hur kan jag verifiera att han är duktig och innehar alla
relevanta certifikat man bör ha för våtrum?
Har lagt ut en förfrågan på Dorunner.
Kanske har du några tips till mig?
Tack på förhand.
Jag tror du behöver blanda in fler yrkesgrupper, åtminstone plattsättare och en elektriker, kanske rörmokare? Försök få tips via vänner på hantverkare, de där förmedlingssajterna ger jag inte mycket för. Bra hantverkare behöver inte jaga jobb.
Renoverare
· Värmland
· 1 102 inlägg
Oavsett så kommer flera yrkes grupper in ,
Plattsättare/snickare
VVS
El
Ta in referenser , kolla projekt de har gjort innan , säger din hantverkare att den fixar allt själv så skall du be om behörighets intyg , billigast är inte alltid bäst ,
Plattsättare/snickare
VVS
El
Ta in referenser , kolla projekt de har gjort innan , säger din hantverkare att den fixar allt själv så skall du be om behörighets intyg , billigast är inte alltid bäst ,

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 790 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 790 inlägg
Om du inte själv har kunskapen att rodda alla hantverkargrupper och se till att de kommer när de ska så krävs det ju någon som sköter samordningen.
Enklast är ju då en firma som sköter allt med sina elektriker, rörläggare, plattsättare, snickare, målare och ja, då har de oftast en projektledare.
Eller så är det en liten enmansfirma där en som oftast agerar snickare och plattsättare håller i projektet och anlitar sina elektriker, rörläggare och målare samt ser till så de kommer när de ska.
Det brukar vara det absolut säkraste valet för det ska fungera smidigt.
Enklast är ju då en firma som sköter allt med sina elektriker, rörläggare, plattsättare, snickare, målare och ja, då har de oftast en projektledare.
Eller så är det en liten enmansfirma där en som oftast agerar snickare och plattsättare håller i projektet och anlitar sina elektriker, rörläggare och målare samt ser till så de kommer när de ska.
Det brukar vara det absolut säkraste valet för det ska fungera smidigt.
Klicka här för att svara