13 284 läst ·
61 svar
13k läst
61 svar
fråga kring LIP "system 25"
OHE --> Då e jag me =)
Paul --> När du la 80mm utvik på golvet med vägg våden, lade du då även golvvåden 80mm upp runt om eller la du den bara till golv/vägg vinkeln?
Jag fick precis hem det jag beställde från sigro och vad förvånad jag var att deras folie inte var gul som det visats upp på alla bilder utan den var grå... hörn samt remsorna var gula i alla fall.. Det borde väl inte spela någon roll antar jag, men man slås av hur tunn den är och blir lite undrande till hur det skall kunna hålla tät tillsammans med limmet. Men är det vad alla säger är bättre så visst.
Paul --> När du la 80mm utvik på golvet med vägg våden, lade du då även golvvåden 80mm upp runt om eller la du den bara till golv/vägg vinkeln?
Jag fick precis hem det jag beställde från sigro och vad förvånad jag var att deras folie inte var gul som det visats upp på alla bilder utan den var grå... hörn samt remsorna var gula i alla fall.. Det borde väl inte spela någon roll antar jag, men man slås av hur tunn den är och blir lite undrande till hur det skall kunna hålla tät tillsammans med limmet. Men är det vad alla säger är bättre så visst.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag släppte golvvåderna 10mm från vinkeln och limmade sedan över detta överlapp liksom över alla andra överlapp...
LIP´s folie är gul med stora bokstäver "LIP" varje halvmeter typ...
Kanske den har haft annan färg tidigare så det är från gammal produktion...
LIP´s folie är gul med stora bokstäver "LIP" varje halvmeter typ...
Kanske den har haft annan färg tidigare så det är från gammal produktion...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Till det gamla system 17 är fiberremsa, hörnor och manschetter i huvudsak vita... dock finns det gråa manschetter som är flexibla med gummi i mitten vid rörgenomföringen...
Detta är samma manschetter som används till system 25 enligt min leverantör.
Dock är fiberremsan, hörnorna och folien gul till system 25.
Detta är samma manschetter som används till system 25 enligt min leverantör.
Dock är fiberremsan, hörnorna och folien gul till system 25.
Fasen vad konstigt att jag fick hem grå folie då???
Får ringa och kolla med LIP vad detta är för något i så fall? för det känns inte sådär jättebra att använda något gammalt? eller det kanske inte spelar någon roll?
Får ringa och kolla med LIP vad detta är för något i så fall? för det känns inte sådär jättebra att använda något gammalt? eller det kanske inte spelar någon roll?
Jag har också kollat på LIP:s foliesystem, men till slut valde jag Casco wetstop. Det blev dyrare men jag ser en fördel i att slippa blanda till limmet (cascos lim kommer färdigt på fyrkantig
hink). Nån som har provat båda systemen?
Fick detta till svar efter att jag mailat Sigro
Hej
Den kommer att vara grå så länge det var svårt att få tag i den gula men det är samma folie bara färgen som skiljer dom åt.
Man kan ju inte låta bli att undra hur det kan vara svårt att få tag på den gula?? skickar LIP in den på färgning?
Hej
Den kommer att vara grå så länge det var svårt att få tag i den gula men det är samma folie bara färgen som skiljer dom åt.
Man kan ju inte låta bli att undra hur det kan vara svårt att få tag på den gula?? skickar LIP in den på färgning?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det låter lustigt värre...
Står det inte LIP på den hade jag kontaktat LIP för att få det bekräftat...
Annars finns ju risken att det är någon annan produkt som är likvärdig men garantierna kanske inte gäller då...
Jag har sett den gula på många ställen och min leverantör hade jättemycket på lager...
Står det inte LIP på den hade jag kontaktat LIP för att få det bekräftat...
Annars finns ju risken att det är någon annan produkt som är likvärdig men garantierna kanske inte gäller då...
Jag har sett den gula på många ställen och min leverantör hade jättemycket på lager...
Har redan mailat till LIP om saken men inte fått något svar.
Det står LIP på hela folien precis som jag tror att den gula har. Men ändå man börjar ju undra varför i hela fridens namn de gjort så här..
Får ringa till LIP på onsdag om jag inte fått något svar i morgon
Det står LIP på hela folien precis som jag tror att den gula har. Men ändå man börjar ju undra varför i hela fridens namn de gjort så här..
Får ringa till LIP på onsdag om jag inte fått något svar i morgon
Nu har jag ringt även till LIP och fått bekräftat det som Sigro svarade. Den grå är helt ok att köra med, det enda som skiljer är färgen.
Glömde fråga varför, men som sagt det spelar ju mindre roll för min del vad det är för färg så länge det andra är ok. =)
Glömde fråga varför, men som sagt det spelar ju mindre roll för min del vad det är för färg så länge det andra är ok. =)
Hej, jag måste lyfta tråden ...Paul-Staffanstorp skrev:
Spelar det någon roll vad för rollerhylsa det är?
Iom att det blir engångs så skulle det vara gött att köra med t.ex. byggmax svin-billiga set, men den rollerhylsan är aningens långhårig ...