Hej!
Flyttade in i en smålandsvilla (Stora Katthult) för ett halvår sedan där ovanvåningen aldrig blivit inredd vilket jag därmed ska försöka ge mig på inom kort.
Jag har dock stött på ett litet problem. Kring diffusionsspärren. Varken på kortsidan eller långsidan finns det något som helst tecken på någon plast eller dylikt som sticker upp. Jag testade lyfta upp isoleringen längst ut mot snedtaket och där kan jag komma åt plasten som ligger på ”innertaket” men det är det enda jag möjligen kan komma åt. På kortsidorna är det lite värre. Men gissar att det enda sättet jag kan komma åt det där är att såga upp de limmade och spikade spånskivorna och hitta det på golvet även där.
Så till min fråga, blir lösningen att jag får fästa diffusionsplasten hela vägen ner där och sen tejpa som en galning mot bjälkar med mera?
Eller har ni någon annan bra tanke som jag missat helt? En tanke jag hade var att lägga ”en egen” diffusionsspärr på ovanvåningen som inte är sammankopplad till nedanvåningen mer än vid trappan?
Tacksam för allt hjälp!
Bifogar även ritningen för detta från smålandsvillan.