Hej!

Man läser ofta om förseningar vad gäller kök så jag tänkte att alla byggahus medlemmar som önskar ta sin tid kunde hjälpa varandra med att ge svar på följande punkter :

1) hur lång tid tog det för dig att få ditt kök komplett levererat?

2) hur lång tid skulle det ta att få köket levererat enligt företaget/säljaren?

3) Vad heter tillverkaren av ditt kök och vart beställdes ditt kök?

4) Hur blev du kompenserad för förseningen av företaget/ÅF?

5) Vilket år skedde beställningen?

Syftet med dessa frågor är att vi alla ska få en inblick i hur väl tillverkarna passar tiden samt hur återförsäljaren/tillverkaren sköter reklamationen om köket är försenat.

Idag är det många som säkert både hört och själva varit i denna situationen som får det väldigt besvärligt när förseningen uppstår. Exempelvis kanske du har en snickare/elektriker som inte kan göra sitt arbete på utsatt tid.

/Rickard

Jag var med om bra service när jag beställde mitt kök och kom precis på utsatt datum :). Beställde köket från elgiganten och deras märke Epoq och tog 6 veckor från att jag beställde det till jag fick hem det, hade jag skippat bänkskivan fr dem hade det tagit runt 2 veckor.

Jag beställde inte utan körde bil med släp till Ikea för att köpa köket. Var dit tre gånger. Först köpte jag bara stommarna och satte upp dom. Nästa gång luckor, lådor, hyllor, gångärn, hantag mm. Några luckor var slut så dessa köpte jag senare och bytte någon med skador. Detta var Augusti/September 2013. Jag valde Ikea för att lätt kunna komplettera/ändra något genom att åka till varuhuset.

Köpte stommar på Ikea så där var det ingen leveranstid alls. Luckor och beslag beställdes av Järfälla kök i mellandagarna, beräknad leverans var då slutet av vecka 9. På måndagen vecka 10 levererades allt så jag var helnöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.