När besiktningsmannen var här så nämnde han att det fanns lite mögel på vinden, men att det sannolikt skulle "torka ut / försvinna" under sommar-persioderna.
"Mikrobiell påväxt förekommer i begränsad omfattning, vilket bör kontrolleras regelbundet så att skadorna inte förvärras"
Jag kontrollerade idag och tog några bilder, men har svårt att tolka om detta är mögel eller ej.
Jag har bifogat några bilder, är detta mögel?
I så fall, har ni några bra tips på hur jag kan åtgärda detta? Tyvärr så är det väldigt omständigt att ta sig upp på vinden, bilderna är tagna genom en ventil på ca 1x1 decimeter.
"Mikrobiell påväxt förekommer i begränsad omfattning, vilket bör kontrolleras regelbundet så att skadorna inte förvärras"
Jag kontrollerade idag och tog några bilder, men har svårt att tolka om detta är mögel eller ej.
Jag har bifogat några bilder, är detta mögel?
I så fall, har ni några bra tips på hur jag kan åtgärda detta? Tyvärr så är det väldigt omständigt att ta sig upp på vinden, bilderna är tagna genom en ventil på ca 1x1 decimeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Jo det är antagligen lite fuktigt periodvis men som sagt. Håll koll på det bara. Tror naturen sköter det där galant. Det vore skillnad om det växte okontrollerat, då är det alldeles för fuktigt. Om det bara är det där på många år så är det fuktigt ibland och så dör det ut osv osv....Det svarta som blir kvar är då bara kosmetiskt.
Okej, tackar!
Jag tycker du bör kolla mer. Ta hjälp om det behövs. Tex fuktmätning, öka ventilationen, kolla yttertaket m fl åtgärder. Jag skulle inte lämna detta utan åtgärder
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Fast allt beror ju på hur lång tid detta har skett på? Har det varit lite svart sen huset byggdes -73 eller har det skett det senaste året?
Klicka här för att svara