Hej, ny här på forumet. Nyss köpt hus och undrar lite kring väggarna i badrummet i huset. Jag är nybörjare i högsta grad och är väldigt okunnig men vill gärna lära mig mer. Badrummet i huset har trävägg med en plastmatta. Men är det verkligen säkert med sådan vägg. Finns det risk för fuktskada när det är trävägg i duschen? Samt har han placerat fönstret så det går innanför själva badkarets område. Eller är det helt enkelt någon typ av behandlad trä man sätter i badrum som klarar av fukten? 
Bästa svaret
Ser inte ut att vara gjort igår, så är där inga synliga skador etc så lär detta hålla några decennier.
Panelen ser mycket fin ut, utan några fläckar o dylikt,.
Träpanel har på man utomhus på hus och även i ex en bastu utan problem.
Sörj för god ventilation och torka av panelen efter bad/dusch så blir det bra.
Panelen ser mycket fin ut, utan några fläckar o dylikt,.
Träpanel har på man utomhus på hus och även i ex en bastu utan problem.
Sörj för god ventilation och torka av panelen efter bad/dusch så blir det bra.
Eftersom det inte finns någon hållare för duschmunstycket på väggen så kanske det där badrummet var tänkt till bad alt "sittduschar" och att regelrätta duschar skulle ske i duschkabinen i källaren?
För övrigt har jag också ett fönster ovanför badkaret och det tyckte inte Anticimex om så jag satte upp en draperistång med ett duschdraperi (avklippt så det inte hänger ner i badkaret) som vi drar för när vi duschar.
Tack för svar! Joo tänkte samma ska angående att man har så i bastun tex. Då behöver jag nog inte oroa mig!
Är en enplansvilla så ingen källare här inte finns dock en till dusch i huset. Den är ju dock nästa problem. Dom har ej gjort rätt lutning på golvet så blir vattensamlingar. Men använder plastskrapa och är våtrumsmatta som går upp en bit på väggen så bör ju inte bli något problem