Hej
Jag undrar vad ni tror om att installera 12v spottar med drivdon här på undersidan av kattvinden. Skulle vilja ta upp 4 hål och sätta dit spottar på undersidan.
IP21 är ju inte optimalt kanske men det ska tydligen vara okej om regn inte kan träffa spottarna och vinkeln är över 60grader och det är det ju här.
Spottarna ser ut såhär:
Drivdonet:
Kablaget:
På kattvinden är det torrt och fint, isolering finns men inte där jag ska ta upp hålen.
Det jag undrar är vad ni tror om denna setup?
Behöver jag monteringslådor för spottarna?
Kablage hur fäster jag bäst upp det?
Kan inte mycket om el men om dessa spottar går att använda är alla kablar klara, bara plug and play...
Jag undrar vad ni tror om att installera 12v spottar med drivdon här på undersidan av kattvinden. Skulle vilja ta upp 4 hål och sätta dit spottar på undersidan.
IP21 är ju inte optimalt kanske men det ska tydligen vara okej om regn inte kan träffa spottarna och vinkeln är över 60grader och det är det ju här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spottarna ser ut såhär:
Logga in
Skapa konto
Drivdonet:
Logga in
Skapa konto
Kablaget:
Logga in
Skapa konto
På kattvinden är det torrt och fint, isolering finns men inte där jag ska ta upp hålen.
Det jag undrar är vad ni tror om denna setup?
Behöver jag monteringslådor för spottarna?
Kablage hur fäster jag bäst upp det?
Kan inte mycket om el men om dessa spottar går att använda är alla kablar klara, bara plug and play...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 883 inlägg
Eftersom spottarna drivs med SELV med begränsad effekt så är det ingen elsäkerhetsfråga. Det handlar mer om ifall spottarna tål miljön och det kan du troligen inte få något svar på. Det finns inga generella svar, utan det är tillverkaren som styr hur spottarna får monteras, om det behövs en potta t.ex
Drivdonet ska däremot placeras inomhus, men en torr kattvind går bra.
Drivdonet ska däremot placeras inomhus, men en torr kattvind går bra.