En vanlig skruvmejsel är smalare och smidigare än en bitsmejsel. Sen tycker jag alltid bitsmejslarna glappar lite i bitshållaren, så det blir inte samma känsla. Inte lika stadigt.

tlundberg skrev:
En vanlig skruvmejsel är smalare och smidigare än en bitsmejsel. Sen tycker jag alltid bitsmejslarna glappar lite i bitshållaren, så det blir inte samma känsla. Inte lika stadigt.
Smalare och smidigare går att komma undan med t.ex http://www-us.wera.de/catalog_us.ht...tform_kompakt_kraftform_kompakt_60_61_62.html eller http://www.wihatools.com/200seri/281_Driveloc_Blades.htm

Har den första på jobbet och kan bekräfta att det är ett litet glapp i hållaren som inte ger samma känsla som "riktiga" mejslar, spetsen kan vicka lite..
Sugen på att köpa wiha's hem och testa, skulle vara skönt att ha liggandes i huset för att slippa ut till garaget för att skruva en, två skruvar !

Snailman
Min erfarenhet är att det är ok att förvara verktyg i kallgarage bara det är isolerat (det gör att det inte följer utetempen så snabbt = det blir inte kondens på verktygen och då rostar de inte)

Så lösningen är alltså långa bits, så att hållaren kan integreras i handtaget. Smart! Men tar mer förvaringsplats än vanliga bits...

Är det någon härifrån som ligger bakom denna förvaring av skruvdragare, måste säga att det var en riktigt kreativ lösning om man är rädd om sina verktyg :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=75vpkp320SA

Jag förvarar mina verktyg i köket i husets uthyrningsdel för närvarande. Perfekt med lådor att lägga handverktyg i och köksskåp att ha skruvpaket och sådant i. Elverktygen har jag i gamla läskbackar (de för 25 flaskor). Funkar perfekt. Som mobil verktygsförvaring har jag en kundkorg från Coop Forum. Bra och enkel att bära runt på då jag bor i radhus med fyra plan.

Bits tycker jag bara duger till skruvdragare. De glappar som sagt lite i hållarna. Riktiga mejslar av bra kvalité skall det vara. Inget jävla blötjärn i dem. Köpte en Makite slagskruvdragare som är helt suverän, skruvarna går i som smör. Radhusgrannen klagar och tror att jag river huset när jag kör med den. Får väl ge honom öronproppar.:)

Redigerat:
Det är även bra att man tar med i beräkningarna att verktygs arsenalen förmodligen ökar med åren så att man inte köper för små grejer. Sen gör det ju inget om det är lite kraftigare grejer som håller att stå på om det skulle behövas.

magnusj skrev:
Ett gäng magnetlister från ikea håller prylarna som inte är alltför tunga.
[bild]
Provade Biltemas varaint först, men den magnetismen blev nog kvar i fabriken.
Har ett gäng oöppnade Biltema lister i "bra att ha"-lådan och tänkte göra stämjärnsrack vid arbetsbänken.. du som provat bägge fabrikaten, är biltemas bara skit - dvs är det värt att köka IKEAs, eller kan man "trimma" biltemas med neodym magneter eller nåt??

smilingcopycat skrev:
För många skruvmejslar? Jag?
Jag har bara dom allra nödvändigaste.....

[bild]
Borde det inte sitta 'VARNING! 18års gräns!!!' på sånna här sexiga bilder!!?

Redigerat:
  • Gilla
sj6 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.