Hej,

Har kommit över ett par gamla element som jag tänker använda vid ett senare tillfälle
(ingen aning när?).

Hur förvarar jag dessa på bästa sätt?

-Tomma?
-Vattenfyllda?
-Vattenfyllda med glykol i?
 
Tomma och torra helst proppade anslutningar om inte annat med tex papperstussar. Med lite luftväxling och kondens så kan de rosta och förstöras rätt snabbt invändigt annars.
 
Tack för svar! :)
 
Jag köpte begagnad panna som inte installerades direkt. Jag såg till att tömma den på allt vatten. Sedan monterade jag en lite fläkt som blåste luft genom pannan några vår veckor med låg luftfuktighet. Jag tror att det är bra. Jag ratade pannor som var urkopplade och varmförvarade, de lär antagligen rosta ganska bra invändigt.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.