12 617 läst ·
4 svar
13k läst
4 svar
Förvara parkettgolv på kallvind
Temperaturen är inget större bekymmer men fukten. Golvet bör förvaras i ett uppvärmt eller avfuktat utrymme. Funkar inte det så kan du plasta in golvet helt tätt =100% tätt med tejpade skarvar. Så så sätt kan du lagra även på en kallvind under många år.
Produkter som diskuteras: "avfuktat"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan det räcka att linda in ordentligt i gladpack med några varv extra för säkerhets skull?betula skrev:
Jag frågar för jag har lite Kährs bok-parkett, klickgolv som jag har tänkt klä in köksskåpens socklar med.
Och det ligger helt kalt, men väderskyddat, på garagevinden än så länge.
Redigerat:
Gladpack fungerar inte kan jag meddela av egen erfarenhet. Hade ett antal mindre bitar (ej golvparkett) av skivor med valnötsfaner på furulamell och det blev inte tätt utan vi fick små fläckar svartmögel, iofs lätt att tvätta bort.
Vår lösning blev att flytta bitarna till ett varmförråd. Om jag var du skulle jag köpa en rulle(några meter) riktig plast och förpackningstejp.
Eller så kan du ju överraska både dig själv och hustrun genom att helt enkelt klä in socklarna nu.
Är väl ett utmärkt litet inomhusprojekt så här på vintern?
Vår lösning blev att flytta bitarna till ett varmförråd. Om jag var du skulle jag köpa en rulle(några meter) riktig plast och förpackningstejp.
Eller så kan du ju överraska både dig själv och hustrun genom att helt enkelt klä in socklarna nu.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden