Hej!
Jag köpte en acktank för ett tag sedan som jag tänkte ha till min nya värmeanläggning. Det är en isolerad 500-literstank med tre slingor i. Några anslutningar är öppna, någon är pluggad och i någon sitter det en elpatron. Sedan jag köpte den har den stått i vårt kallförråd som ligger vägg i vägg med huset, så det blir nog sällan minusgrader.
Nu har jag börjat undra om den kan ta skada av att stå i ett kallförråd på det sättet. Jag vet inte exakt hur, men någon kondens som bildas och ger upphov till rost eller något?
Eller är det lugnt att låta den stå, till och med över vintern?