Hej!
Jag är i en process att byta ut mina köksluckor mot nya luckor via ett "byta luck företag". Det är frästa ramluckor i MDF.
Jag fick de levererad i slutet av December, men påpekade då mitt missnöje då den frästa spegeln var väldigt ojämn vilket leder till att de skiftar i färg vid ojämnheten. Problemen är framförallt vid hörnen av spegeln där de största ojämnheterna fins.
Enligt tillverkaren är detta förväntad kvalité, men efter diskussion tog de tillbaka luckorna och gjorde om.
De andra iterationen som vi fick idag är bättre, men fortsatt så finns det ojämnheter som leder till färgskifte.
Från avstånd är det svårt att märka, är det dagsljus och/eller belysning i köket och man tittar från 50 - 75 cm avstånd mot hörnen och "letar efter det", så noterar man ojämnhetern.
Vi är nu i en sits där tillverkaren säger att det här är förväntad kvalité och man inte kan förvänta sig något annat och jag känner att jag förväntade mig en slät yta.
Så frågan till er är, är det här förväntat slutresultat om man tillverkar luckor i MDF? Eller kan man förvänta sig att de är jämna över hela ytan?
Det är svårt att fånga på bild, mycket tydligare med nakna ögat, men har gjort ett försök nedan, det är områden mot hörnet som enligt mig ser fläckigt ut.