3 688 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Förteckning vitvaror
Har suttit och letat inlägg med förteckning över vilka vitvaror ni alla köpt (intresserad av köp senaste 3-6 mån, så att varorna finns till försäljning), men tycker det är svårt att identifiera "rätt" inlägg. Alltså undrar jag om ni som handlat ugn, dm, kyl/frys etc skulle vilja speca märke och modell, och gärna en kort kommentar om ni är nöjda plus kanske var ni handlat. Vi står precis i tagen och ska köpa hela uppsättningen själva, och när vi var på gång för dryga året sedan hittade jag en jättebra tråd med listor - tacksam för hjälp denna gång oxå (nu ska vi verkligen fixa köket!!!!).
/alacs
/alacs
Vi köpte nya vitvaror i slutet av december. Detta är vad det blev:
Electrolux EHD60020P Induktionshäll,
Electrolux EOB62300X Inbyggnadsugn,
Electrolux ESL64022 Diskmaskin,
Elektro Helios KS3836X Kylskåp,
Elektro Helios FG3236X Frys.
Hittills är vi jättenöjda med allt, men vi har ju inte hunnit ha dem så länge än. Vi köpte allt i Electroluxhome-butiken i Umeå.
Electrolux EHD60020P Induktionshäll,
Electrolux EOB62300X Inbyggnadsugn,
Electrolux ESL64022 Diskmaskin,
Elektro Helios KS3836X Kylskåp,
Elektro Helios FG3236X Frys.
Hittills är vi jättenöjda med allt, men vi har ju inte hunnit ha dem så länge än. Vi köpte allt i Electroluxhome-butiken i Umeå.
Kyl/frys Electrolux ERFX36700W
Spis Electrolux EKD60950
Disk Cylinda DM96
Fläkt Hade tänkt Electrolux EFC6441X, men den fick dåligt resultat i Råd&Röns test, så nu tänker vi nog om. Gorenje skall tydligen göra bra och prisvärda fläktar.
Tyvärr är inget "up and running" än, men valen är baserade på vårt behov, samt på erfarenheter från min fru som jobbar i vitvarubranschen. En bra tumregel är tydligen spis/häll/kyl/frys = Electrolux/Husqvarna; Disk = Cylinda. Men om detta tvista säkert många...
Spis Electrolux EKD60950
Disk Cylinda DM96
Fläkt Hade tänkt Electrolux EFC6441X, men den fick dåligt resultat i Råd&Röns test, så nu tänker vi nog om. Gorenje skall tydligen göra bra och prisvärda fläktar.
Tyvärr är inget "up and running" än, men valen är baserade på vårt behov, samt på erfarenheter från min fru som jobbar i vitvarubranschen. En bra tumregel är tydligen spis/häll/kyl/frys = Electrolux/Husqvarna; Disk = Cylinda. Men om detta tvista säkert många...
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bosch Side By Side KAN58A40
Bosch diskmaskin SGU53E88SK
Bosch Hällspis HLN443050V (vill inte ha häll och inbyggd ugn som alla andra då vi tänkte ändå ha ugnen under spisen, på detta sätt sparar man åtskilliga tusenlappar
)
Valde Bosch av den anledningen att jag fastnade för spisen och kan inte tänka mig att ha olika märken på vitvarorna så jag (vi) fick välja vad som fanns. Men är supernöjd med valet hittils.
Får hem dem på fredag och kan inte uttala mig om de är bra eller ej men det tar jag för givet att de är.
Bosch diskmaskin SGU53E88SK
Bosch Hällspis HLN443050V (vill inte ha häll och inbyggd ugn som alla andra då vi tänkte ändå ha ugnen under spisen, på detta sätt sparar man åtskilliga tusenlappar
Valde Bosch av den anledningen att jag fastnade för spisen och kan inte tänka mig att ha olika märken på vitvarorna så jag (vi) fick välja vad som fanns. Men är supernöjd med valet hittils.
Får hem dem på fredag och kan inte uttala mig om de är bra eller ej men det tar jag för givet att de är.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden