När jag fick min laddbox installerad så fick jag en länk från företaget där jag skulle recensera just installatören. Detta va alltså från företaget själva.
Han fick visserligen toppbetyg, han tog ju faktiskt av sig skorna när han gick in i huset, vilken hantverkare gör det liksom 😉

• Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
Oavsett om du nämner person eller inte så fattar jag inte varför det skulle bli förtal.
Du ger ett betyg/omdöme. Var ligger förtalet i det?
Det är inte olagligt att ge vare sig en person eller företag ett dåligt betyg. Det är din personliga åsikt av en tjänst.

Sen kanske du inte ska skriva vad som helst. Är det helt osakligt där du säger att Kalle på företaget Abc ser ut som en möglig banan och luktar fis så hamnar vi i ett annat läge.

A
Fujim Fujim skrev:
Oavsett om du nämner person eller inte så fattar jag inte varför det skulle bli förtal.
Du ger ett betyg/omdöme. Var ligger förtalet i det?
Det är inte olagligt att ge vare sig en person eller företag ett dåligt betyg. Det är din personliga åsikt av en tjänst.
Håller med..
Fujim Fujim skrev:
Sen kanske du inte ska skriva vad som helst. Är det helt osakligt där du säger att Kalle på företaget Abc ser ut som en möglig banan och luktar fis så hamnar vi i ett annat läge.
Förtal har ingett med om det som påstås är sant eller inte det kan vara förtal även om det är sant..

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det verkligen den historiska grunden för detta? Jag tänker att det mer har med kontinental hederskultur att göra. Samma tradition som är associerad med dueller historiskt. Kränkt manligt ego helt enkelt.

Men kanske är jag helt ute och cyklar, är du påläst om historien bakom denna lagstiftning och hur den har utvecklats? Läser gärna och bildar mig om du har någon uppsats eller artikeln i frågan.
https://www.svd.se/a/63gmvr/tv4-profilen-flyr-framfor-kameran

Här är ett exempel från Mårten Schultz (professor i civilrätt) i svenska Dagbladet där han pratar om orsakerna till förtalslagstiftningen. Om du inte har SvD så kan du hör honom prata om samma saker i medierna i P1 från 29e mars. Han är med de första 10 minuterna ungefär.

Claes Sörmland
Gavialen Gavialen skrev:
[länk]

Här är ett exempel från Mårten Schultz (professor i civilrätt) i svenska Dagbladet där han pratar om orsakerna till förtalslagstiftningen. Om du inte har SvD så kan du hör honom prata om samma saker i medierna i P1 från 29e mars. Han är med de första 10 minuterna ungefär.
Tack. Mårten är en omdömesgill och ofta stridbar deltagare i den offentliga debatten. Jag har hört detta i Medierna (men läser inte SvD) och det svarar inte på vår fråga.

Nej då får vi väl anse dig som högre vetande här helt enkelt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.