Hej . Det brukar heta att bygga förstukvist kräver bygglov. Men hur är det med attefallsåtgärd? Kan man ansöka om en så kallad attefallsåtärd, om man ska bygga förstukvist? Och kan man ansöka om en attefallsåtgärd vid ett tillfälle på sammanlagt 25 kvm, fördelat på säg carport 20 kvm och förstukvist 5 kvm. Eller räknas det som två attefallsåtgärder och att det blir dubbla avgifter? Mvh, PerOF