Hej . Det brukar heta att bygga förstukvist kräver bygglov. Men hur är det med attefallsåtgärd? Kan man ansöka om en så kallad attefallsåtärd, om man ska bygga förstukvist? Och kan man ansöka om en attefallsåtgärd vid ett tillfälle på sammanlagt 25 kvm, fördelat på säg carport 20 kvm och förstukvist 5 kvm. Eller räknas det som två attefallsåtgärder och att det blir dubbla avgifter? Mvh, PerOF
 
Beror ju på hur det ser ut. Om det som vår bara är ett trädäck på mark med ett mindre skärmtak behövs ingenting.
 
Attefallsreglerna är 25m2 fristående
Du får bygga på 15m2 på huset med enbart startbesked. Skärmtak gäller väl 15m2 helt utan plikt, varken bygglov eller startbesked?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.