ja jag antog det senare när jag läste ordentligt, men vi kallar det tätskikt. ;)

ACME skrev:
[quote author=ar plattsattare link=1133267466/0#16 date=1133726714]Undrar bara vad det e för isolering ACME pratar om ovanför spacklet?
Våtisolering kanske...?[/quote]

Vart köper man våtisolering?
Kan man blöta den själv, i så fall med vad?

Inga förslag på isolering runt vattenrör?

Jocke

Hur tjock är PURUSplattan? Monteringsplattan för golvbrunn. Jag har funderingar på att montera dit en sådan om den är lagom tjock.

Jocke

Mätte min och fick det till 26mm. Kan diffa någon mm då den är monterad och jag mätte med tumstock.

Tompa

Tompa01 skrev:
Mätte min och fick det till 26mm. Kan diffa någon mm då den är monterad och jag mätte med tumstock.

Tompa
Ok. Det låter ju bra.

Det borde väl funka bra med en sådan och skruva fast den i spånskivan innan jag flytspacklar? Jag behöver få upp brunnen ca 25mm.

Jocke

Hur gör jag när jag mäter ut fallet? Mäter jag från mitten av brunnen eller från kanten från brunnen och ut?

Jocke

1. Använd fiberspackel på spånskiva.
2. ta ur insattsen ur golv brunnen och stoppa den med isolering.
3. Häll ut flytspacklet mot väggarna och låt det rinnamot brunnen, när det rinner ner i brunnen så använd en liten skopa och skopa ur brunnen till flytet har stoppar.
4. mät fallen om du tycker dom är för svaga så prima igen och upprepa steg 3.

Lycka till

Ursäkta glömde steg 5 knacka försiktigt ur det spackel som ligger på brunnen det skall bara vara ett tunt skickt om du har skopat rätt.

Måste man alltid flytspackla hela badrummet? :-[ eller räcker det med att förstärka golvet som Juokko? o sen ha golvspån och golvgips och bara spackla fallet i duschen? varför har man flytspackel?Hur länge skall det torka? :P :-[

Nej du är inte tvungen att använda flytspackel men det är det ängklaste sättet att få det bra, tork tiden beror på hur tjokt du har spacklat och vilket spackel.

När man ska ha elvärmegolv, räcker det att spackla runt brunnen (+ 50cm ut)med minst 15mm och övriga golvet lägger man golvgips + lite flytspackel för att få lite fall och täcka kabeln? Eller kan man inte göra så?

Jocke

och om man skall ha vattenburen värme då?

Var kan man hitta billiga elvärmegolv? Det förra elvärmegolvet vi köpte var ett Ebeco 31meter kostade ca 1850kr.

Jocke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.