Högtalarna funkar när jag kopplar in lilla förstärkaren till mobilen

Det måste vara någon inställning i förstärkaren som har blivit knas

tommib
Ja, rimligen. Du har inte bara stängt av Zon 2 då? Jag har en separat knapp på min förstärkare för att slå på/av Zon2 (Denon).

Det som jag inte vet. Har varit inne o kollat det och den verkar vara på

tommib
Lite svårt att hjälpa till på distans, man skulle vilja knappa själv på alla alternativ. Vad händer när du trycker på Multi-Zone-knappen? Får du då att Zone2=On. Sen provar du att välja ingång med Multi-Zone Control.

Har du koll hur man kollar upp det i menyn?

När jag trycker på multizone knappen så kommer det upp bland annat zone 2 on. Hur väljer jag ingång med multizone control

Receivern kan ju ha pajat också, vilket inte är helt osannolikt faktiskt (De två tidigare jag har ägt höll bara i ca 5 år, köpte nyligen en VSX-930, tyvärr kan jag inte hjälpa dig angående zonerna då det inte är något jag använder)

Tvivlar på det.köpte allt för 8 mån sen. Sen fungerar ju det på dem högtalarna som är direkt kopplade till förstärkaren

tommib
birrm skrev:
Har du koll hur man kollar upp det i menyn?
Inte mer än det jag kunde läsa i manualen som var länkad längre upp. Det viktigaste att kolla är väl om Zon 2 är på och om korrekt ljudkälla är vald. Om detta är kontrollerat så återstår nog bara att förstärkaren har pajat.

Men kan förstärkaren vara paj när det funkar på dem högtalarna som är kopplade direkt till den. Och den lilla förstärkaren funkar nör jag kopplar mobilen direkt till den.

tommib
Ja, delen för Zon2 kan ha havererat av en eller annan anledning. Det troligaste är dock att det är en inställning som har ballat ur av någon anledning. Du får helt enkelt försöka hitta i menyerna. Har du kollat vilken signalkälla som är kopplad mot Zon2?

När jag tar på standby på förstärkaren så står det zone 2 on som det alltid har gjort! Så den är på men förstår inte vad problemet är! Vet att det var sånna här problem nör jag skulle koppla ihop allt från början.

tommib
Med risk för att vara tjatig, vilken signalkälla är vald på Zon2?

Inte riktigt med på vad du menar med signalkälla?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.