Hej, Jag behöver lite tips till min badrumströskel.

Just nu är det tre stycken små träbitar mellan tröskel och golv som tröskeln är fastskruvad i. Mellanrummen mellan dessa träbitar är enbart luft vilket gör att tröskeln känns bräcklig när man går på den. Jag vill förstärka upp dessa mellanrum utan att behöva montera bort tröskeln. Det finns en springa på den sida som inte är i badrummet där man kan komma under/mellan med något.
Vänligen se bilder nedan.

Min tanke är att pressa in drev i springan för att stärka upp mellanrummet, sen lägga en genomskinlig silikonfog mellan tröskel och klinker samt trycka dit en kvartstav eller smyglist. Dock lite orolig om drevet drar till sig fukt och börjar lukta då det angränsar till badrum?
Klinkern går inte in under tröskeln utan slutar ungefär i höjd med denna, mer eller mindre. Så det blir svårt att kila upp denna.

Hur hade ni gjort när det ser ut som det gör idag? Helst skulle jag vilja byta ut den, men det känns som onödigt arbete.

• Trätröskel mellan badrums- och korridorgolv med synliga skruvar och underliggande trästöd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsutten badrumströskel med exponerade träbitar och synlig springa mellan tröskeln och det svarta golvet.
    Skapa konto
  • Trätröskel med synliga monteringsbitar mellan klinkergolv och vit vägg.
    Skapa konto
  • Trätröskel ovanpå grå klinkergolv med synliga mellanrum och underliggande träbitar.
    Skapa konto
  • Badrumströskel med öppna mellanrum mellan tröskel och golv, synlig skruv och klinker.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.