Hej,
Mitt mellanbjälklag behöver förstärkas och jag hoppas någon har en idé om hur? Spännvidden är 530 cm, dimensionen på balkarna idag är 65x210mm, de sitter på ca 600cc och de har sjunkit ca 3 cm. Jag vill helst inte ha någon balk under och helst inte höja golvet på övervåningen för mycket. Jag har funderingar på om det räcker att pumpa upp de nuvarande balkarna och spika kertobalkar med dimension 45x220 mm på var och en av de befintliga balkarna, vad säger ni?

Tacksam för idéer och synpunkter.
 
Ja det är troligen det enklaste...även att kortla/krysskolva samtidigt......
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.