Hej,
Mitt mellanbjälklag behöver förstärkas och jag hoppas någon har en idé om hur? Spännvidden är 530 cm, dimensionen på balkarna idag är 65x210mm, de sitter på ca 600cc och de har sjunkit ca 3 cm. Jag vill helst inte ha någon balk under och helst inte höja golvet på övervåningen för mycket. Jag har funderingar på om det räcker att pumpa upp de nuvarande balkarna och spika kertobalkar med dimension 45x220 mm på var och en av de befintliga balkarna, vad säger ni?
Tacksam för idéer och synpunkter.