Stuff skrev:
Du blandar inte ihop mig med Vectrex nu? Det är han som för resonemanget om tryckhållfasthet.

(Som vanligt) kanske vi överanalyserar det hela men som alla hemmapulare(?) vill man ju när det är klart kunna slå sig ner med en liten whisky framför brasan och känna sig nöjd över att en ev. jordbävning skull skaka sönder hela huset men kaminen skulle banne mig stå pall.
Jo det gjorde jag ju, ursäkta!

Får nog dra in till stan i morgon och fylla på whiskyförrådet så jag ser ordentligt :o

Tog tag i problemet nu i helgen och skar upp ett 0,8 x 0,8 stort hål i golvet. Plattan visade sig vara ganska tunn med ca 1dm isolering under. köpte 7 säckar grovbetong på byggmax samt en armeringsmatta och fyllde hålet. Förankrade inte i övriga plattan men skar bort lite av elefantmattan så att betongen skulle tränga in under den kvarvarande plattan.

Även om det kanske inte hade behövts känns det skönt att veta att det nu inte finns några tvivel kvar om huruvida golvet ska hålla eller inte.

Tack för tips och råd!

Det låter som att det kommer att bli bra.

Kanske du skall ta en noggrann avvägning på kaminen när den är uppställd.
Så du kan se sedan om den har rört sig något.

Om det är en täljstenskamin du skall installera (vilket contura 26t tyder på) är sådana här klinkers snyggt och praktiskt att ha under
Kamin.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.