Ska kakla badrum. Sökte egentligen mosaik ark.
Och hitta dessa ark. Men förstår inte. Är det fejk fog mellan arken? Är det ett stort ark på nästan en kvd.?
Man kan alltså inte lägga dessa på golvet och foga in de som mosaik plattor som sitter på ark, väv.
Och hitta dessa ark. Men förstår inte. Är det fejk fog mellan arken? Är det ett stort ark på nästan en kvd.?
Man kan alltså inte lägga dessa på golvet och foga in de som mosaik plattor som sitter på ark, väv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis så menade jag. Tog självklart ingen skärmdump. Jag dubbelkolla och han påstod att arket va 0.8kvd. Och jag dubbelkolla igen och fråga om han menar att kartongen där arket ligger i är 0.8kvd. Och han svarade ja på det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Gissningsvis är det 10 ark med 3*3plattor.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Vad är kvd? kvadratmeter?J jonaslatt skrev:
om varje platta är 10x10 cm så är varje ark 0,3 x 0,3 m = 0,09 m2.
Och visst går det fint att lägga på badrumsgolvet även med papper som underlag. Plattorna sitter i fix som tränger genom hålen i arkpappret.
Menade självklart m2.T Thomas_Blekinge skrev:
Chatten menade att arken är 08m2.
Alltså ett stort ark. Jag skrev då att det måste va svårt att hantera så stort ark. Men han hävda att så kan det va men det är populärt..
Men då är vi överrens om att det är vanliga plattor runt 30x30 med troligen 9st 10cm plattor på dessa.
Ha ha, han verkar på allvar mena att det skulle vara nästan 100 plattor på ett ark!? 😂J jonaslatt skrev:
Och ett ark per kartong då...? Hur ser den kartongen ut?
Han kanske skulle ha ett annat jobb än att sitta och sprida fakta, råd och dåd till kakelfirmans kunder...
Mm lite kul när man frågar om han är säker.. Japp det är nästan en kvadrat meter per ark sa han. Ett helt ark? Inte flera st 30x30? Nix det är ett ark
C cpalm skrev:
Klicka här för att svara