Ska kakla badrum. Sökte egentligen mosaik ark.
Och hitta dessa ark. Men förstår inte. Är det fejk fog mellan arken? Är det ett stort ark på nästan en kvd.?

Man kan alltså inte lägga dessa på golvet och foga in de som mosaik plattor som sitter på ark, väv.

Svarta klinkerplattor, 10x10 cm, i rutmönster på nästan en kvadratmeter ark från Bauhaus.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Text om svart klinkerplatta av märket Soumi. 10x10 cm, 0,87 m²/krt. Användningsområde: väggar och golv. Slitageklass: G, ej rakskuren, frostsäker.
Skapa konto

Nej den kommer inte fogad,
Arket är nog 3x3 eller 4x3 plattor
Om plattorna hålls i ihop av ”pappväv” så ska du inte ha det i badrummet. Det ska sitta ihop med antingen lim eller nån form av glasfiberish väv.

Jag chatta kund service. Och de påstod att plattorna är nästan en kvd stora.
Undra om de själva förstod.

Skärmdump av kundtjänstchatt med Nicholas G på Bauhaus som diskuterar storleken på plattor och ark för plattsättning.
Skapa konto

J jonaslatt skrev:
Undra om de själva förstod.

[bild]
Det är 0.87m2 per låda. Det bör vara 9-10st ark i lådan

Precis så menade jag. Tog självklart ingen skärmdump. Jag dubbelkolla och han påstod att arket va 0.8kvd. Och jag dubbelkolla igen och fråga om han menar att kartongen där arket ligger i är 0.8kvd. Och han svarade ja på det.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Gissningsvis är det 10 ark med 3*3plattor.

J jonaslatt skrev:
Precis så menade jag. Tog självklart ingen skärmdump. Jag dubbelkolla och han påstod att arket va 0.8kvd. Och jag dubbelkolla igen och fråga om han menar att kartongen där arket ligger i är 0.8kvd. Och han svarade ja på det.
Vad är kvd? kvadratmeter?
om varje platta är 10x10 cm så är varje ark 0,3 x 0,3 m = 0,09 m2.
Och visst går det fint att lägga på badrumsgolvet även med papper som underlag. Plattorna sitter i fix som tränger genom hålen i arkpappret.

T Thomas_Blekinge skrev:
Vad är kvd? kvadratmeter?
om varje platta är 10x10 cm så är varje ark 0,3 x 0,3 m = 0,09 m2.
Och visst går det fint att lägga på badrumsgolvet även med papper som underlag. Plattorna sitter i fix som tränger genom hålen i arkpappret.
Menade självklart m2.
Chatten menade att arken är 08m2.
Alltså ett stort ark. Jag skrev då att det måste va svårt att hantera så stort ark. Men han hävda att så kan det va men det är populärt..

Men då är vi överrens om att det är vanliga plattor runt 30x30 med troligen 9st 10cm plattor på dessa.

C
J jonaslatt skrev:
Ha ha, han verkar på allvar mena att det skulle vara nästan 100 plattor på ett ark!? 😂
Och ett ark per kartong då...? Hur ser den kartongen ut?

Han kanske skulle ha ett annat jobb än att sitta och sprida fakta, råd och dåd till kakelfirmans kunder...

Mm lite kul när man frågar om han är säker.. Japp det är nästan en kvadrat meter per ark sa han. Ett helt ark? Inte flera st 30x30? Nix det är ett ark

C cpalm skrev:
Ha ha, han verkar på allvar mena att det skulle vara nästan 100 plattor på ett ark!? 😂
Och ett ark per kartong då...? Hur ser den kartongen ut?

Han kanske skulle ha ett annat jobb än att sitta och sprida fakta, råd och dåd till kakelfirmans kunder...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.