5 074 läst ·
42 svar
5k läst
42 svar
Förstår mig inte på vår gamla ringklocka
Hej igen, funderar på att beställa
Tänkte beställa denna som är trådburen.
Det står att ström ska vara 6-12v så jag tänkte mäta att jag har verkligen rätt.
Mätte som det är kopplad idag 8v men det visade 12+, mäter jag rätt? Kommer det funka med nya dörrklockan?
Hej igen.D Dilato skrev:
Tänkte beställa denna som är trådburen.
Det står att ström ska vara 6-12v så jag tänkte mäta att jag har verkligen rätt.
Mätte som det är kopplad idag 8v men det visade 12+, mäter jag rätt? Kommer det funka med nya dörrklockan?
Jag antar att du får dra extra trådar mellan där klockan sitter idag och till knappen. Eller sätta nya klockan vid den gamla och använda befintliga trådarna till brytaren.2 är ju för matningen och två till brytaren. De befintliga är på två olika ställen antar jag?
Men vad f..n!!!
Jag trodde det var bara att koppla på som det är idag. Jag har ju allting draget. Trådar till klockan och till knappen.
Enligt många som svarat här vara det bara att byta ut gammal klocka mot en ny så länge strömmen är det samma.
Men så verkar inte fallet.
Då kunde jag behållt den trådlösa som vi tänkte ha från början och som redan returnerats.
Jag trodde det var bara att koppla på som det är idag. Jag har ju allting draget. Trådar till klockan och till knappen.
Enligt många som svarat här vara det bara att byta ut gammal klocka mot en ny så länge strömmen är det samma.
Men så verkar inte fallet.
Då kunde jag behållt den trådlösa som vi tänkte ha från början och som redan returnerats.
Jag vet inte. Som på bilden från första inlägget så ser man bara två trådar kommar fram till ringklockan.
Jag trodde att det var en ganska vanlig installation där ena tråden går från transformator direkt till klockan och andra tråden gick från transformator via knappen till klockan. Borde inte det vara så?
Jag trodde att det var en ganska vanlig installation där ena tråden går från transformator direkt till klockan och andra tråden gick från transformator via knappen till klockan. Borde inte det vara så?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 118 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 118 inlägg
Det är förmodligen precis så. Testa koppla in enligt schemat som Dilato länkade till i inlägg 13.T tyomka skrev:Jag vet inte. Som på bilden från första inlägget så ser man bara två trådar kommar fram till ringklockan.
Jag trodde att det var en ganska vanlig installation där ena tråden går från transformator direkt till klockan och andra tråden gick från transformator via knappen till klockan. Borde inte det vara så?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 118 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 118 inlägg
Klicka här för att svara

