5 071 läst ·
42 svar
5k läst
42 svar
Förstår mig inte på vår gamla ringklocka
Egentligen en fråga i en ny forumtråd men när du ändå lyfte upp det så undrar jag om du har nån aning på vad det kostar att genomföra det du nämner, på ett ungefär iaf?E Elajomannen skrev:
Oftast kräver de dock lite högre spänning. Så man behöver förmodligen byta transformator under installationen. Men det är lätt gjort om kablarna redan är dragna och behålls.S sprucetwig skrev:
Har en sådan installation. Trafot genererar svagspänning i växelström. Detta för att få pling plong ljudet. Den hamrar på de två brickorna som är av olika storlek för att få olika frekvens.
Om du ersätter med en ny klocka misstänker jag den vill ha likström.
Om du ersätter med en ny klocka misstänker jag den vill ha likström.
Ring Video Doorbell Wired funkar med Friedland/Honeywell 8V AC transformator (8V vid 1A, typ 14 V obelastad).E EttAnvändarnamn skrev:
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Mycket svårt att svara på med tanke på att förmodligen ör gammal tygisolerad tråd. Alt riktig gammal kulo.T tyomka skrev:
MEN om vi begränsar oss till mätartavlan och elcentralen så ör det en dags jobb. Arbete ca 4000 kr efter rotavdrag och materiel ca 5000 kr.
Det är inget hokus pokus eller speciellt svårt utan en åtgärd jag arbetar med regelbundet.
Den stora frågan är dock hur det ser ut efter säkringarna. Detta måste undersökas på plats innan det går att säga något mer.
Absolut, med den transformator du har kan du få dörrknapp med belysning också.T tyomka skrev:
Det där är en modernare variant av det du har.
Amazon 385 kr
https://www.amazon.se/Honeywell-Home-DW313S-trådbunden-dörrklocka/dp/B019ELBVFI?th=1
Redigerat:
Jag hade liknande trafo. Köp en Ring Wired från Kjell. Slipper du batteri och kan använda samma kablar redan. Finns video på deras hemsida om hur man gör. Men du behöver ”kortsluta” kablarna som går via apparaten på väggen i hallen för att få rätt spänning i ringklockan. Den ger ifrån sig ljud och du får notis i mobilen när någon är vid dörren.
Samtidigt insåg jag att det också fanns massor av Friedland i Västerbotten.Cruzze skrev:
Märkligt att så många folk inte vände på den där lappen och skrev sitt namn.