4 728 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Förstagångspappa med panik i kubik
Mido11 skrev:Hej rockfarbrorn.
Du kan inte ta bort hanbjälken helt!
vad är det för dimensioner på virket i takstolen?
vilken spännvidd?
takvinkel?
höjd på hanbjälken i dag?
någon bärande vägg på nedervåningen?
takmaterial?
Det är inte säkert att du kan göra vad grannarna kunde göra när husen byggdes då det har blivit lite mer kontroll på byggandet nu.
/Takstolskonstruktören
Att jag inte kan ta bort den helt förstår jag.
Om jag däremot INTE skulle kunna höja upp den och förstärka med stödben så förstår jag inte alls varför.
På nedervåningen har jag som en hjärtevägg och denna går från högben till högben.
All info står på bilden och i texten som du eftersöker.
Runt 27grader skulle jag gissa på..
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
rockfarbrorn skrev:Att jag inte kan ta bort den helt förstår jag.
Om jag däremot INTE skulle kunna höja upp den och förstärka med stödben så förstår jag inte alls varför.
På nedervåningen har jag som en hjärtevägg och denna går från högben till högben.
All info står på bilden och i texten som du eftersöker.
Runt 27grader skulle jag gissa på..
Allvarligt talat så kan du inte förvänta dej eller lita på information om att bygga om bärande takstolar på ett forum för hemma byggare du måste prata med en utbildad expert som ger det papper på att det kommer funka.
Klicka här för att svara