K kallabaz skrev:
Det säger jag inte. Jag har säkert haft tur.
Just nu ser jag det som att jag betalar för tjänsten att ha verktyg under tre års tid, eftersom garantin är så lång.
Har haft ett batteri som gått sönder, fick ut ett nytt utan problem.
Men de är absolut inte så dåliga som alla säger. Och jämfört med ryobi tycker jag att de är helt klart bättre och mer prisvärda.
Problemet med meec är väl just ojämnheten. Ibland får man en bra såg, ibland en dålig..
 
Sittställning
K kallabaz skrev:
Det säger jag inte. Jag har säkert haft tur.
Just nu ser jag det som att jag betalar för tjänsten att ha verktyg under tre års tid, eftersom garantin är så lång.
Har haft ett batteri som gått sönder, fick ut ett nytt utan problem.
Men de är absolut inte så dåliga som alla säger. Och jämfört med ryobi tycker jag att de är helt klart bättre och mer prisvärda.

Tja ja du skrev så här "Fungerade klart över förväntan, och rent hållbarhetsmässigt har de klarat sig bättre än Dewalt och Makita."

Men det antar jag att du menar att meec hållt sig i bättre skick än både DeWalt och Makita.

Saken är väl att alla skruvdragare ska kunna dra en skruv, meec klarar väl det med råge meen meen...undrar om dom klarar all gipsdamm, stendamm och lite vatten som mina får utstå.

Sen inbillar jag mig att proffs maskiner håller andrahandsvärde bättre än meec eller motsvarande
 
Sittställning Forlowt skrev:
Men det antar jag att du menar att meec hållt sig i bättre skick än både DeWalt och Makita.
För mig, i mitt husbygge så har meec klarat sig bättre. Det kan vara tur, tillfällighet mm.
 
K kallabaz skrev:
Jag kör "proffsverktyg" i jobbet som installatör.
När jag började bygga ut och om hemma använde jag jobbets verktyg, men de fina dewalt- och makitaverktygen dog och jag fick dåligt samvete för att jag körde slut på jobbets verktyg.
Hade panik en helg när jag stod med kranbil och verktygen gick sönder, köpte Meec Multiseries.

Fungerade klart över förväntan, och rent hållbarhetsmässigt har de klarat sig bättre än Dewalt och Makita.
Ergonomin hänger inte riktigt med och man får välja ett större verktyg för att få mer kraft.
Från början var tanken att bara klara av den där helgen, men de har hängt med i 2 år med hårt arbete och dagligt skruvande och sågande.

Varning för sticksågen, den är katastrof, köpte mig en äldre blå bosch med sladd.
Kap och geren likaså. Köpte en Metabo med stativ på hjul.
Cirkelsågen är svag men fungerar för de flesta arbetena. För värre arbeten har jag en sladdmakita.
Köpte min första DeWalt skruvdragare för nästan 30 år sedan och den andra för 20 år sedan. Båda fungerar perfekt fortfarande. Kan Meec verkligen matcha det?
 
Sittställning
K kallabaz skrev:
För mig, i mitt husbygge så har meec klarat sig bättre. Det kan vara tur, tillfällighet mm.
Använde du DeWalt och Makita samtidigt i samma utsträckning eller kan vi anta att din åsikt är väldigt grundad i någon slags tanke som inte rotar sig i en verklig jämförelse? Haha

Menar inte att basha dig nu men.. ;)
 
Sittställning Forlowt skrev:
Använde du DeWalt och Makita samtidigt i samma utsträckning eller kan vi anta att din åsikt är väldigt grundad i någon slags tanke som inte rotar sig i en verklig jämförelse? Haha

Menar inte att basha dig nu men.. ;)
Hehe jag vill mena på att jag slitit mer på mina meec.
Jag säger inte att de är bättre än proffsmärkena, däremot är jag imponerad av dem, och meec multiseries är bra mycket bättre än de andra billiga märkena jag provat.
 
  • Gilla
larsa100
  • Laddar…
K kallabaz skrev:
Hehe jag vill mena på att jag slitit mer på mina meec.
Jag säger inte att de är bättre än proffsmärkena, däremot är jag imponerad av dem, och meec multiseries är bra mycket bättre än de andra billiga märkena jag provat.
Jag tycker man skall börja med en riktigt bra skruvdragare, typ Makita eller blå Bosch. Även annat märke går bra.

Köp sladdandlutet om det är stora effekter konstant. Batterier kostar pengar. Skall du bara göra ett fåtal hål i betong räcker en batteridriven borrhammare men skall du bila en betongplatta eller blanda bruk välj en nätansluten.

Köp efter behov, inte för att det är kul eller kan vara bra att ha. Fråga dig inför varje köp vad behovet är. Alla de kända märkena har ett större sortiment än du behöver.

Köp gärna begagnat om det går. Fråga dig vad behovet är. Cirkelsågar är praktiska om de är batteridrivna men ofta är drifttiden kort. Sedan tycker jag en ger/kap måste prioriteras och då är det enklare att hitta nätanslutet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.