14 328 läst ·
51 svar
14k läst
51 svar
Första uppsättning verktyg
Sida 1 av 4
Hej!
Har suttit och tittat på olika uppsättningar med trådlösa verktyg och drar slutsatsen att Meec Multiseries verkar leverera prisvärda verktyg för hobbysnickare. Ur ett långsiktig perspektiv borde jag satsa på verktyg med sladd istället för batteridrivna som första uppsättning?
Vad säger ni om meec tools multiseries som batteridrivna verktyg?
Har suttit och tittat på olika uppsättningar med trådlösa verktyg och drar slutsatsen att Meec Multiseries verkar leverera prisvärda verktyg för hobbysnickare. Ur ett långsiktig perspektiv borde jag satsa på verktyg med sladd istället för batteridrivna som första uppsättning?
Vad säger ni om meec tools multiseries som batteridrivna verktyg?
Jag är inget fan av att skaffa allt på en gång. Att köpa kvalitet i den takt behoven uppstår, eller helst ett tag innan, sprider kostnaderna och gör att du hinner lära dig behärska verktyg och tekniker.
Hej! Jag har ett gäng Meec-verktyg som första uppsättning elverktyg. De funkar fint och får de flesta jobb gjorda men saknar lite kräm och precision jämfört med dyrare motsvarigheter. Jag fick dock ca 7st olika verktyg för samma pris som en fin skruvdragare
Perfekt att börja med och byta upp sig allt eftersom budget och behov tillåter!
Perfekt att börja med och byta upp sig allt eftersom budget och behov tillåter!
Lite så jag känner också. Att skaffa de 5 basverktygen så kommer jag kunna skruva allt från trall till att lägga om en fasad till att snickra nya ladugårdsdörrar.B BjörnNelson skrev:Hej! Jag har ett gäng Meec-verktyg som första uppsättning elverktyg. De funkar fint och får de flesta jobb gjorda men saknar lite kräm och precision jämfört med dyrare motsvarigheter. Jag fick dock ca 7st olika verktyg för samma pris som en fin skruvdragare
Perfekt att börja med och byta upp sig allt eftersom budget och behov tillåter!
Skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, kap & gersåg, sipmaskin
Jag körde Ryobi länge. Men nu har jag bytt till blå Bosch. Vilken skillnad! Framförallt på sånt man använder ofta typ skruvdragare och impact driver.
När de gäller multitool ångrar jag inte att jag köpte en riktig Fein!
Har fortfarande kvar lite Ryobi. Typ dyckertpistolen och häcksax, sånt man inte använder hela dagarna.
När de gäller multitool ångrar jag inte att jag köpte en riktig Fein!
Har fortfarande kvar lite Ryobi. Typ dyckertpistolen och häcksax, sånt man inte använder hela dagarna.
Dock är ryobis dyckertpistol väldigt bra för priset.J Joonazz skrev:Jag körde Ryobi länge. Men nu har jag bytt till blå Bosch. Vilken skillnad! Framförallt på sånt man använder ofta typ skruvdragare och impact driver.
När de gäller multitool ångrar jag inte att jag köpte en riktig Fein!
Har fortfarande kvar lite Ryobi. Typ dyckertpistolen och häcksax, sånt man inte använder hela dagarna.
Lägg 10-15 tusen på en väska med verktyg från en kvalitativ tillverkare så slipper du ångra dig. Själv kör jag med Makita och Bosch. Vad som är bäst eller sämst vet jag inte, men grejerna fungerar i regn, avloppsvatten och siltkladd så jag är nöjd.
Det enda är en tigersåg från Bosch som jag tycker saknar klös, vet ej modell men den är en Volvo där Makita är en Ferrari. Hemma kvittar det.
18 volt har jag på allt.. nu finns det 40 volt också, kanske något för dig.
Det enda är en tigersåg från Bosch som jag tycker saknar klös, vet ej modell men den är en Volvo där Makita är en Ferrari. Hemma kvittar det.
18 volt har jag på allt.. nu finns det 40 volt också, kanske något för dig.
Ja verktygen kommer att funka till det mesta, men de kräver ibland lite mer tålamod än bättre grejor. En tung och klumpig spikpistol eller en lite klen sticksåg är fortfarande mycket smidigare än handverktygen om man bara har råd med den där märkesskruvdragaren... Finns pengarna så är ju dyrare maskiner en mer långsiktig lösning som kommer göra ägaren lyckligareO Ofarlig skrev:
Jag tycker att man ska fundera på om man verkligen behöver batteridrivna maskiner. Maskiner med sladd är ju oftast billigare och med högre effekt, sen om man är hemmafixare så kan bar maskiner med sladd mycket väl hålla en hel livstid. Det lär aldrig batteridrivna maskiner göra.
Håller helt med ovanstående, batteri är inte alltid bra. Använder man inte grejen så ofta är den aldrig laddad när man behöver den. Dröjer det tillräckligt länge har batteriet dött av uttråkning...
När man köper en ny sorts maskin i början av karriären vet man heller inte om det blir något man kommer att använda ofta, eller bara en gång.
När jag har övertygat mig själv att jag behöver en ny sorts maskin jag alltid köpt en billig variant först för att se om det verkligen finns ett behov. Lyckas jag sen slita ut den så skaffar jag en ny, bättre variant. På så vis har jag bara "kastat" bort ett par hundra istället för att investera ett par tusen i en dammsamlare.
Vad som är bra eller dåligt ligger i betraktarens öga, inte prislappen. När vi byggde om stallet köpte vi en kraftigare gersåg, en Scheppach. Den för ett %&¤ liv, bråkar och skramlar, men när vi klöv en fyrtumsspik på längden insåg vi att vi älskar fanskapet!
Man kan göra mer med en billig maskin i verkstaden en en dyr på önskelistan........
När man köper en ny sorts maskin i början av karriären vet man heller inte om det blir något man kommer att använda ofta, eller bara en gång.
När jag har övertygat mig själv att jag behöver en ny sorts maskin jag alltid köpt en billig variant först för att se om det verkligen finns ett behov. Lyckas jag sen slita ut den så skaffar jag en ny, bättre variant. På så vis har jag bara "kastat" bort ett par hundra istället för att investera ett par tusen i en dammsamlare.
Vad som är bra eller dåligt ligger i betraktarens öga, inte prislappen. När vi byggde om stallet köpte vi en kraftigare gersåg, en Scheppach. Den för ett %&¤ liv, bråkar och skramlar, men när vi klöv en fyrtumsspik på längden insåg vi att vi älskar fanskapet!
Man kan göra mer med en billig maskin i verkstaden en en dyr på önskelistan........
Nick-cadmium som användes förr hade betydande självurladdning, men nu är självurladdningen minimal
