192 400 läst ·
455 svar
192k läst
455 svar
Första huset köpt, så då är det renovera som gäller!!
Takdosa och huntonit, hur mycket reglade du upp dvs tjocklek på glespanel? Det blir jättefint med huntonit takskivor har monterat i ett tak innan utan takdosor.lorens skrev:
Vet inte vad det är, kanske är det för att jag la ner tid och energi på att måla en toadörr som ska kastas, och en 3 meter lång vägg som ska kläs över med gipsskivor. Men får in en bra slant på kontot idag, så nu finns pengar för att handla innertak, handla innerdörr till toan, handla virke till spaljen, och en slant över så man har råd fara och handla några extra paket golv vilket förmodligen lär behövas då jag inte räknade med mycket spill eftersom golvet var en beställningsvara och överblivna paket inte kan lämnas åter.
I världens lyckorus drar man iväg och köper de 3 resterande paket Huntonit Plankett som saknas, en innerdörr med trycken och allt som behövs och ringer elektrikern som har tid komma IDAG!!!
Kan inte bli bättre! Hann handla taket, spika upp nån längd i hallen så man kommer förbi takdosan, hinner spika upp tak i lilltoan så takdosorna kan monteras och hinner även börja tapetsera hallen. Resten av hallen kommer tapetseras imorrn.
Enda nackdelen med dagen är att jag inser att jag vill ha ström till köksön, så det blir bara till att riva upp en vägg för att komma åt ström från en väggdosa, kommer måsta såga upp en massa golvspånskiva också för att lyckas dra slangen, men det är mindre problem, såga upp golvet hinner man göra imorgon!
Dagen redovisas i en mängd bilder! :wow: d^_^b
Bild 1 : Tre paket tak!
Bild 2 : Lilltoataket måste göras så elektrikern kan jobba
Bild 3 : Elarn gör sitt jobb
Bild 4 : ENDAST 20 (!!!!) st kablar i en takdosa
Bild 5 : Bara ta upp den nymålade väggen, imorrn måste golvet kapas upp så jag får en slang från väggdosan till köksön.
Bild 6 : Tapet i hallen börjar komma upp!
Bild 7 : Taket halvfärdigt, jag vetmen jag gjorde bara så pass mycke så elektrikern kunde göra sitt, får klyva till sista biten imorrn..
Bild 8 : Ny innerdörr, nu kan jag imorrn kapa upp dörrhålet (gammal standard med 2,06 m i höjd), av nån anledning fick jag inte kapa upp hålet och ta bort dörren för älsklingen innan det fanns en ny att sätta på plats, vadå, vill man kunna stänga in sig när man skiter ?Blir underbart kunna spackla upp denna vägg nu också!!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta parkslide? Köpte huset i vintras.
Häckar, Buskar & Träd -
Köpt vårt första hus - tacksam för tips
Planlösningar -
Första huset! Hur målar jag bäst dessa fönster och altandörr, går det?
Fönster & Dörrar -
Köper första huset imorgon, frågor om protokollet
Ventilation -
Första huset köpt, Totalrenovering
Socialt & Projekt