Tackar för svar men är ändå inte riktigt säker...
Vissa plantor ser som sagt ut som buskar mer än en huvudstam med grenar. Hur klipper jag då ?
vet inte hur jag skall förklara med tänk er en vacker golvplacerad ljusstake för många ljus som börjar med ett ben som efter en stund förgrenar ut sig ... skall jag klippa bort alla grenar utom en ? Eller behåller jag alla grenar och binder upp en mot bambukäppen ? Eller skall jag bara korta ner alla grenar utom en som binds upp mot bambupinnen?