AnneFi skrev:
För övrigt så fungerar det inte att uppdatera genom att dra sidan neråt. Det blir ingen skillnad. Jag måste byta till olästa och sedan gå tillbaks till senaste för att se de nya trådarna
Stämmer, Uppdatera via refresh funkar tyvärr inte under "Senaste inläggen" (där man behöver den som bäst :().

Detta funkar inte heller i mobilsajten eller på vanliga sajten. Anledningen till att det är så är att man systemet kräver att man gör en ny sökning varje gång man kommer till Senaste och den sökningen går inte att refresha på vanligt vis.

Jag föreslår att vi försöker ta bort "refresh" i appen från Senaste, Olästa och andra trådlistor som använder just search.php.

Redigerat:
Vad säger ni om detta förslag?

Vi tar bort övre toolbaren helt och hållet och lägger följande knappar i den nedre:
Tillbaka Start Senaste Bevakningar Mer

När man är inne i en forumtråd lägger vi:
Stäng Start Senaste Bevakningar Mer

När man klickar på Mer så får man följande alternativ:
Forum
Uppdatera
Dela
Inställningar

• Gilla
pyro
  • Laddar…
B
Per Eskilsson skrev:
Vad säger ni om detta förslag?

Vi tar bort övre toolbaren helt och hållet och lägger följande knappar i den nedre:
Tillbaka Start Senaste Bevakningar Mer

När man är inne i en forumtråd lägger vi:
Stäng Start Senaste Bevakningar Mer

När man klickar på Mer så får man följande alternativ:
Forum
Uppdatera
Dela
Inställningar
Nja, låter inte helt ok... Jag är rätt beroende av listen för att se vilken tråd jag är inne och läser i, glömmer rätt ofta vilken jag klickat in i och ogillar när jag på mobilsajten blev tvungen att skrolla längst upp då och då.
Mina förslag:
- Låt listen uppe vara kvar, men bara med ämnet som visas. Dock kan den få autohide-funktion så den försvinner när man läser och kommer fram när man skrolla uppåt. Att flytta ner alla knapparna till den nedre låter ok.
- Jag använder mig mer av "olästa" istället för "senaste". Att visa trådar jag redan läst känns onödigt. Kanske valbart vilken knapp man vill ha?

B
Ett förslag till. Inlägg som har extern länk fungerar inte helt klockrent, ett klick på telefonens Tillbaka-knapp när man tittar på externa sidan skickar mig tillbaka till BH-externlänksida. Ett tryck till stänger tråden även om man inte läst klart.
Jag önskar någon bra hantering för detta och ett val att externa länkar kan öppnas i webbläsaren (Chrome i mitt fall).

breakman skrev:
Nja, låter inte helt ok... Jag är rätt beroende av listen för att se vilken tråd jag är inne och läser i, glömmer rätt ofta vilken jag klickat in i och ogillar när jag på mobilsajten blev tvungen att skrolla längst upp då och då.
Mina förslag:
- Låt listen uppe vara kvar, men bara med ämnet som visas. Dock kan den få autohide-funktion så den försvinner när man läser och kommer fram när man skrolla uppåt. Att flytta ner alla knapparna till den nedre låter ok.
- Jag använder mig mer av "olästa" istället för "senaste". Att visa trådar jag redan läst känns onödigt. Kanske valbart vilken knapp man vill ha?
Låter som ett bra förslag.
Okej med er andra om vi byter ut Senaste mot Olästa?

breakman skrev:
Ett förslag till. Inlägg som har extern länk fungerar inte helt klockrent, ett klick på telefonens Tillbaka-knapp när man tittar på externa sidan skickar mig tillbaka till BH-externlänksida. Ett tryck till stänger tråden även om man inte läst klart.
Jag önskar någon bra hantering för detta och ett val att externa länkar kan öppnas i webbläsaren (Chrome i mitt fall).
Du vet väl att du kan bli av med varningssidan helt och hållet genom att klicka på en liten länk på den sidan och sedan ändra på vanliga sidans Inställningar?

Du kan också välja att öppna externa länkar i din webbläsare i stället för i appen. Den inställningen gör du inne i appen.

Redigerat:
B
Per Eskilsson skrev:
Du vet väl att du kan bli av med varningssidan helt och hållet genom att klicka på en liten länk på den sidan och sedan ändra på vanliga sidans Inställningar?

Du kan också välja att öppna externa länkar i din webbläsare i stället för i appen. Den inställningen gör du inne i appen.
Jo, har valt bort den sidan men den kommer fram när jag går tillbaka från den externa sidan.

Hade inbockat att den ska öppna i webbläsaren men det verkar inte vilja fungera... Kan det kanske slutat fungera med senaste versionen då man började kunna stängs tråden man läser?

Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Definitivt. Bra förslag

breakman skrev:
Jo, har valt bort den sidan men den kommer fram när jag går tillbaka från den externa sidan.

Hade inbockat att den ska öppna i webbläsaren men det verkar inte vilja fungera... Kan det kanske slutat fungera med senaste versionen då man började kunna stängs tråden man läser?
Samma problem för mig. Trots ibockat att öppna i extern läsare hamnar den inte i appen.

Per Eskilsson skrev:
Låter som ett mycket bra förslag!
Det funkar för övrigt fint med att komma till senaste olästa, tummenopp!

AnneFi
Sedan jag installerade appen får jag ett mail så fort en tråd uppdateras. Hur tar jag bort detta?

Nu kommer jag inte till senaste olästa inlägget längre, det senaste olästa flimrar förbi, sedan hamnar jag på toppen av sidan igen.
Visserligen rätt sida och inte första sidan som det var förut, men ändå...

B
Lostmoose skrev:
Nu kommer jag inte till senaste olästa inlägget längre, det senaste olästa flimrar förbi, sedan hamnar jag på toppen av sidan igen.
Visserligen rätt sida och inte första sidan som det var förut, men ändå...
Jag inbillar mig att det felar när det är bilder att ladda i sidan, då fladdrar sen ner och sedan upp till toppen.

breakman skrev:
Jag inbillar mig att det felar när det är bilder att ladda i sidan, då fladdrar sen ner och sedan upp till toppen.
För mig fladdrade det när jag gick in i den här tråden, det finns ju iofs bilder i tråden, men inte på den här sidan.

pyro skrev:
Backaknappen tar dig bara ur tråden om du inte laddat en ny sida med fler inlägg inom tråden. I så fall tar bakåtknappen dig tillbaks till förra sidan.

Säg att du öppnar tråden på sodan tre av fyra. Klickar du sedan fram sidan fyra, och därefter klickar på bakåtknappen så laddas sidan tre igen. Krysset stänger däremot tråden.

Men jag håller med om att det känns lite iphonigt på något vis.
Jag tycker det hade varit bättre att lägga kryssets funktion på bakåtknappen och sen tagit bort både pilen och krysset.
AnneFi skrev:
Jag ser min Menyknapp och min backaknapp som de största fördelarna med en Android jämfört med iphone. Jag vet liksom alltid var jag har sakerna i alla appar utan att behöva leta efter kryss och pilar.
Därför hade jag hellre sett att bakåtknappen ersätter krysset sen hade jag hellre tryckt på meny -> svara än att ha rutan med snabbsvar längst ner i tråden.
Ny app är nu publicerad. I den nya appen har vi tagit bort pilen till vänster och bakat in stängfunktionen i Androids tillbakaknapp så att man även kan använda standardknappen för att avsluta en tråd. Den nya appen bör vara tillgänglig inom 2 timmar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.