Önskar förslag på hur jag kan täta mellan balkongdörr och fasad/plåttäckning balkong.
På tidigare dörr spikades plåten mot karm och tröskel. Det höll inte tätt, lite röta i ena hörnet men OK.

Ni som har vart med, är det dags för en plåtslagare eller kan en amatör få till detta bra?

• Skadad tröskel och vittrad plåttäckning vid balkongdörr som behöver tätningsförslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen balkongdörr visar en ovädersskyddad balkonggolv med isoleringsmaterial och verktyg, fråga om tätningstips.
    Skapa konto
  • Detaljbild av anslutningen mellan en balkongdörr och plåttäckning med synlig röta och dålig tätning.
    Skapa konto
Tog en bättre bild.

Bortse från tröskelbeslaget, tog beslaget från gamla dörren.
Listen på karmen längst ut är i aluminium och är luftad mot träkarmen med ca 4mm. Hur förhindrar man att vatten tar sig in bakom listen och rinner bakom beslaget ner in i väggen?

Att lösa nytt tröskelbeslag med täta gavlar är en baggis, det jag inte kan lista ut är hur jag hanterar anslutning mellan karm/aluminium och befintligt uppvik mot väggen(där fingret är på bild).

• Närbild på dörrkarm med aluminiumlist och fråga om täthet mot slagregn, finger pekar på problemområde.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.