Hejsan. Det är dags för mig att byta ut tätningar emellan rutorna och balkongdörren.
I nuläget sitter det en skumgummi-tätning där, och min fråga är om det måste vara likadan tätning eller om det går med en E-list i gummi ist? Kan tänka mig att det håller lite längre
Mvh Mattias.

• Närbild av fönsterkant med skruv och väderskyddande tejp mot elementen. Slitet och användt i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man skall inte ha någon tätning alls där kan ge imma mellan rutorna dörren skall tätas inåt mellan rutorna skall uteluften cirkulera

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Man skall inte ha någon tätning alls där kan ge imma mellan rutorna dörren skall tätas inåt mellan rutorna skall uteluften cirkulera
Men det känns konstigt om det inte skulle vara nått överhuvudtaget där då det min Brf är ca 60 LGH och samtliga är tätade(tätade kanske är fel ord då det sitter en typ av skumgummi-tätning som nog släpper igenom lite luft) från leverans.
Nedersektionen på balkongdörren där det inte är glas va det dock en remsa nertill som inte hade någon tätning, så där tänkte jag att det kanske va för luftgenomsläpp

Det kallas dammtätning jag har rivit bort massor av sådant som målare jag tycker inte det har någon funktion som jag säger kan det orsaka fukt mellan bågarna o i värsta fall röta att sätta en vanlig tätlist vore förstås ännu värre för den är tät

• Gilla
farbrormulle
  • Laddar…
Det är normalt att det används en dammlist så som i bild däremot brukar de falla sönder med tiden och då byter man dom mot en ny dammlist.
Vanligast ser jag dammlister på träfönster med en aluminium påbyggnad.

• Gilla
farbrormulle
  • Laddar…
Ahh, då är jag med! Tack för svar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.