Hejsan. Det är dags för mig att byta ut tätningar emellan rutorna och balkongdörren.
I nuläget sitter det en skumgummi-tätning där, och min fråga är om det måste vara likadan tätning eller om det går med en E-list i gummi ist? Kan tänka mig att det håller lite längre
Mvh Mattias.
I nuläget sitter det en skumgummi-tätning där, och min fråga är om det måste vara likadan tätning eller om det går med en E-list i gummi ist? Kan tänka mig att det håller lite längre
Mvh Mattias.
Produkter som diskuteras: "E-list"
Tätningslist E-profil brun EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
50 kr inkl moms
Läs mer
Men det känns konstigt om det inte skulle vara nått överhuvudtaget där då det min Brf är ca 60 LGH och samtliga är tätade(tätade kanske är fel ord då det sitter en typ av skumgummi-tätning som nog släpper igenom lite luft) från leverans.Bo arnold skrev:
Nedersektionen på balkongdörren där det inte är glas va det dock en remsa nertill som inte hade någon tätning, så där tänkte jag att det kanske va för luftgenomsläpp
Det kallas dammtätning jag har rivit bort massor av sådant som målare jag tycker inte det har någon funktion som jag säger kan det orsaka fukt mellan bågarna o i värsta fall röta att sätta en vanlig tätlist vore förstås ännu värre för den är tät
Det är normalt att det används en dammlist så som i bild däremot brukar de falla sönder med tiden och då byter man dom mot en ny dammlist.
Vanligast ser jag dammlister på träfönster med en aluminium påbyggnad.
Vanligast ser jag dammlister på träfönster med en aluminium påbyggnad.
Ahh, då är jag med! Tack för svar
Klicka här för att svara