Jag har ett stickkontaktsuttag strax under taket i trappan ned till källaren. Jag skulle vilja använda detta till att installera en led-stripe på 3.5 meter under taket i trappan eftersom det är rätt mörkt där idag. Vanligt varm-vitt ljus, inga konstigheter.
Jag hittar dock mest trafo-matade led-stripes eller no-name produkter i lågprisvaruhusen.
Nån som vet om var man kan köpa led-stripes av bra kvalitet som kan anslutas direkt med en vanlig stickkontakt?

Du måste ha någon form av trafo, det är oftast 24v

FemTummar FemTummar skrev:
Jag har ett stickkontaktsuttag strax under taket i trappan ned till källaren. Jag skulle vilja använda detta till att installera en led-stripe på 3.5 meter under taket i trappan eftersom det är rätt mörkt där idag. Vanligt varm-vitt ljus, inga konstigheter.
Jag hittar dock mest trafo-matade led-stripes eller no-name produkter i lågprisvaruhusen.
Nån som vet om var man kan köpa led-stripes av bra kvalitet som kan anslutas direkt med en vanlig stickkontakt?
Sök på ljusslang, går att få med stickproppsanslutning och färdiga längder.
T. ex. https://www.lampgrossen.se/produkt/...FRIIafBNk8GuAjPh-6NV1UHIv8EAs_UcaAhU4EALw_wcB

Müssli Müssli skrev:
Sök på ljusslang, går att få med stickproppsanslutning och färdiga längder.
Ska titta närmare på den! Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.