Hej
Ber om ursäkt om detta är fel ämne, moderator får gärna flytta.
Tänkte fråga om någon har något tips på dylik anordning i tex garagetaket.
Tänker mig två parallella en meters bitar, men vad ska man ha för spännanordning för skidorna?
Minns att far min hade fiffiga takräckebågar med gummi stroppar för skidorna till Amazonen.
Tacksam för alla tips då skidorma alltid är i vägen.
Mvh
Fredrik
Ber om ursäkt om detta är fel ämne, moderator får gärna flytta.
Tänkte fråga om någon har något tips på dylik anordning i tex garagetaket.
Tänker mig två parallella en meters bitar, men vad ska man ha för spännanordning för skidorna?
Minns att far min hade fiffiga takräckebågar med gummi stroppar för skidorna till Amazonen.
Tacksam för alla tips då skidorma alltid är i vägen.
Mvh
Fredrik
Jag har Elfahyllor på drygt två meter på en vägg och samlar skidor längst upp. Barnen är små så just nu har vi "bara" 6 par skidor tillsammans inkl stavar till alla och pikar för långfärdsskridsko. Skidorna ligger bra och åtkomligt högst upp under taket, i stil med denna men jag tror konsolerna jag har är klart längre.

Nackdel med Elfa är att det är dyrt men de är jäkligt bra. Tror min vägg gick på runt 4000 men då har jag plats för spadar, krattor, vissa verktyg som jag vi ha lätt nåbara nära porten och en lång hylla för alla massa flaskor och dunkar m.m.

Nackdel med Elfa är att det är dyrt men de är jäkligt bra. Tror min vägg gick på runt 4000 men då har jag plats för spadar, krattor, vissa verktyg som jag vi ha lätt nåbara nära porten och en lång hylla för alla massa flaskor och dunkar m.m.
Sådär såg det ut när jag nyss monterat den. Den slukar rätt mycket trots att den inte är så stor. Har kommpletterat med krokar så till vänster och i framkant för alla cykelhjälmar och kablar m.m. Har också köpt små plåthyllor ca 15 cm djupa för småprylar där vattenspridaren nu hänger.
Har en lång variant på 360 cm inne som nog gick på över 10' inkl 20% rabatt som de ju ofta kör på K-Rauta och andra ställen. Väldigt lättjobbat med de där bärlisterna man skruvar uppe vid taket och sen hänger allt på.
Stör mig mer och mer på spadarna och funderar på att byta ut mot längre hänglister samt hyllor och göra en redskapsbod utomhus istället.
Har en lång variant på 360 cm inne som nog gick på över 10' inkl 20% rabatt som de ju ofta kör på K-Rauta och andra ställen. Väldigt lättjobbat med de där bärlisterna man skruvar uppe vid taket och sen hänger allt på.
Stör mig mer och mer på spadarna och funderar på att byta ut mot längre hänglister samt hyllor och göra en redskapsbod utomhus istället.
F fredand44 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden