Jag planerar nytt suterränghus. Har du några förslag på mellanbjälklag?
Gärna kostnadseffektiva alt. man kan jobba med själv. Hur ser du på bjälklagstypen med regel-OSB-remsa-regel som verkar vanligt utomlands?
 
Det vanligaste bjälklaget i villor är träbjälklag. Altså bärlinor av trä som tar upp krafterna.
Det finns också olika typer av lättbalkar (vilket det är det som jag tror du avser)
Båda sorterna är relativt lättarbetade. Jag har dock inte koll på prisskillnaden, men eftersom jag sällan ser att man använder lättbalkar så antar jag att bärlinor är det som är billigast
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.