1 144 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Förslag på låda/back i garderob/städskåp
Hej,
Mitt stödskåp är en garderob med yttermåtten 60x60 och innermåtten djup = 57,5 cm och bredd= 56,5 cm. Tror det är en Vedumstomme (eller gamla IKEAstommar innan de ändrade sina mått).
Jag önskar installera en utdragbar låda/back inne i garderoben som nyttjar hela innermåtten, men att skåpdörren går att stänga.
Dvs lådan syns inte utifrån, men när garderobs/städskåpsdörren öppnas vill jag ha en utdragbar låda/back där med städprodukter i.
Jag har letat runt utan att hitta någon. Är det någon som har förslag?
Mitt stödskåp är en garderob med yttermåtten 60x60 och innermåtten djup = 57,5 cm och bredd= 56,5 cm. Tror det är en Vedumstomme (eller gamla IKEAstommar innan de ändrade sina mått).
Jag önskar installera en utdragbar låda/back inne i garderoben som nyttjar hela innermåtten, men att skåpdörren går att stänga.
Dvs lådan syns inte utifrån, men när garderobs/städskåpsdörren öppnas vill jag ha en utdragbar låda/back där med städprodukter i.
Jag har letat runt utan att hitta någon. Är det någon som har förslag?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Elfa glidlist universal skruvas fast i garderobsväggen, se här: https://elfa.com/sv-se/produkter/classic-by-elfa/komplettera-garderoben/universalrunners
Det är ju jättebra!
Finns det någon variant som är mer som en låda, dvs där kanterna inte lutar? Tänkte ha flaskor med diverse städprodukter i denna låda, och då är det ju bra om kanten är 90 grader så att flaskorna kan stå mot kanten.
Finns det någon variant som är mer som en låda, dvs där kanterna inte lutar? Tänkte ha flaskor med diverse städprodukter i denna låda, och då är det ju bra om kanten är 90 grader så att flaskorna kan stå mot kanten.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Om det skulle bli svårt att få flaskorna att stå kvar när du drar backen ut och in så kan man placera dem i mindre lådor inuti backen så att de står trängre och håller balansen. T.ex. (men locket behöver du ju inte) https://www.ikea.com/se/sv/p/rykta-foervaringslada-med-lock-transparent-grabla-80533198/
Ja, det är sant.BirgitS skrev:
Förstår bara inte varför alla lådor/backar måste luta inåt… Dels förlorar man utrymme men också stabilitet för ex flaskor. Även lådan i din länk lutar inåt. Men jag förstår din poäng, och det måste finnas raka lådor att ha i backarna.
Tack!
En plastback med tät botten som ställs på en vanlig hylla som i sin tur går att dra ut är nog den smidigaste lösningen. Om en flaska läcker är det lätt qtt göra rent.
Behövs det får man skruva en list i fram- och bakkant på hyllan så backen står stilla.
Behövs det får man skruva en list i fram- och bakkant på hyllan så backen står stilla.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Färgförslag till dörr på hus och lada
Fönster & Dörrar -
Förslag på hur man kan inreda ladan
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Plastlåda eller back
Verktyg & Maskiner -
Back/låda till 60-garderob?
Inredning -
Ritningsförslag på trädäck på mark. Ser det vettigt ut? Feedback tack!
Altan & Uteplats