Hej,

Letar efter en back eller plastlåda vattentät utan ihåliga handtag på sidorna i stolek:

L/B/H : 80-85cm/30-40cm/30-50cm

Har letat som en tok och gör ett sista försök och ser om någon här har koll på var jag kan hitta en.

Mvh
Nicklas

Redigerat:

Bästa svaret

Lite oklart vad du menar med vattentät. Jag använder murarbaljor till allt möjligt. Det är ju vattentäta underifrån så att säga. Och relativt billiga och tåliga. Ska de vara vattentäta på riktigt finns ju Pelicase och kopior på dem. Inte billiga dock.

• Gilla
NicklasNilsson
  • Laddar…
Ja, vad är kravet? Ska de klara 10 år på botten av Marianer-graven eller att stå 2 meter ifrån en bil som tvättas i garaget en gång om året?

För övrigt motsvarar ju Ikeas stora lådor dina mått, och de är hyfsat täta med spännena till locket. Tror tom det går att få dit fler än 4, och det skulle nog gå att få dit en tunn tätningslist mellan lådan och locket om man vill greja lite själv...

Aha missade det!

Dem ska användas till odling och bli fyllda med vatten (flooded) 2-3 gånger per dygn.

Ska göra ett dräneringshål i botten på dem. Ska stå i flera nivårer på en hylla.

Murbruksbalja var ingen dum ide! Hittade en på Biltema som var

• Längd:795 mm
  • Bredd:395 mm
  • Höjd:295 mm

Inte långt ifrån mina krav. Väldigt bra pris också!

Letar lite till men kanske kan ta denna.

Redigerat:
  • Gilla
JonasZent
  • Laddar…
Det finns brukbaljor från lite olika leverantörer. Men en skottgenomföring, ett lagom lager av lecakulor o botten och geoduk ovanpå lecan innan du fyller med jord, kan det nog fungera rätt väl. Man får väl anta att det blir någon typ av styrsystem med magnetventiler för påfyllning och dränering för att man skall stå ut med projektet utan att behöva övervaka alltför intensivt? Skriv en projekttråd!

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Det finns brukbaljor från lite olika leverantörer. Men en skottgenomföring, ett lagom lager av lecakulor o botten och geoduk ovanpå lecan innan du fyller med jord, kan det nog fungera rätt väl. Man får väl anta att det blir någon typ av styrsystem med magnetventiler för påfyllning och dränering för att man skall stå ut med projektet utan att behöva övervaka alltför intensivt? Skriv en projekttråd!

Grymt, ja precis. Det ska bli ett ebb och flod hydrofoniskt system. Tackar det kan jag kanske göra.

Blir det inte väl djupt med 30cm, jag har runt 20cm på mitt system och tycker det är väl djupt. Beror ju iof på vad du ska odla i dom men när jag odlade chili och tomater hade jag gärna haft lite grundare lådor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.