2 624 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Förslag på golv i nybygge, ej lack
Hej
Skulle gärna vilja få lite förslag och erfarenheter om olika trägolv till nybygge.
Vi är ute efter ett golv som åldras med värdighet och vill komma bort från vår nuvarande stil som är ganska blankt lackad och helt slätt ekparkett 3-stav. Det känns väldigt plastigt och känslan av trä tycker jag inte kommer fram.
Vi kommer att ha platta på mark och jag vill därför helst ha ett flytande golv, så massivt träplank känns lite som att det går bort (?). Skulle helst vilja göra det enkelt för mig så undrar om det finns färdigbehandlade golv som är hyfsat enkla att lägga och som ändå uppfyller våra krav? Tycker det är svårt att bilda sig en uppfattning via utbudet av golv på webben.
All input och förslag mottages tacksamt!
Skulle gärna vilja få lite förslag och erfarenheter om olika trägolv till nybygge.
Vi är ute efter ett golv som åldras med värdighet och vill komma bort från vår nuvarande stil som är ganska blankt lackad och helt slätt ekparkett 3-stav. Det känns väldigt plastigt och känslan av trä tycker jag inte kommer fram.
Vi kommer att ha platta på mark och jag vill därför helst ha ett flytande golv, så massivt träplank känns lite som att det går bort (?). Skulle helst vilja göra det enkelt för mig så undrar om det finns färdigbehandlade golv som är hyfsat enkla att lägga och som ändå uppfyller våra krav? Tycker det är svårt att bilda sig en uppfattning via utbudet av golv på webben.
All input och förslag mottages tacksamt!
Kolla på vad http://www.solidfloor.com/se/home har att erbjuda. Vi har fastnat för en variant från dom. Dyrt i Sverige så ska du ha till stor yta kan det vara läget att kolla på att handla i Holland eller Polen som jag just nu undersöker...
Edit: Ser att du också är från Södermanland, vilken stad? Solidfloor finns bl.a. att kolla på hos Kungsgatan 69 i Eskilstuna.
Edit: Ser att du också är från Södermanland, vilken stad? Solidfloor finns bl.a. att kolla på hos Kungsgatan 69 i Eskilstuna.
Var och kollade en golvbutik i Stockholm och hade då glömt bort namnet på golvet du rekommenderade. Hittade dock ett som var riktigt snyggt och naturligtvis visade det sig vara Solidfloors
Deras vintage nordic är precis den stil vi letar efter, precis som du säger är det dock rätt överprisat i Sverige.
_kiM_ har du bestämt dig för något?
_kiM_ har du bestämt dig för något?
Japp har beställt 90kvm Solidfloor Kinabalu från Holland. Ca 62.000:- inkl frakt till Sverige. Ska få leverans i början på februari. Firman känns vettig att ha att göra med och har snabbt ringt tillbaka med svar på frågor som jag hade. Får väl hoppas allt flyter på med leverans också. Vill du veta mer så skicka PM.
Klicka här för att svara